Autoestima i amor
Bon dia. Fa un temps que m'he adonat que tinc una "obsessió" per l'amor romàntic i és que sempre que estic soltera m'imagino situacions romàntiques que podrien passar-me amb gent que conec i que no, simplement per entretenir-me. La cosa és que fa un mes que vaig trencar la meva segona relació que era molt tòxica i on mai em vaig sentir una prioritat. Ara no paro de sentir certa nostàlgia per la meva primera relació, i en repassar el meu historial romàntic he vist que la majoria de vegades que conec algú o estic amb algú acaben amb una altra noia. A la primera relació em van posar les banyes, després les persones amb les quals tenia algun tipus de "feeling" tontejaven amb mi i al cap de poc temps tenien parella i per últim la meva darrera "parella" (mai va voler formalitzar) em va enganyar intencionadament, segons ell, diverses vegades. Sé que no és un tema de vida o mort, sobretot quan fa tan poc que he trencat amb algú tòxic (el qual ja tinc força superat perquè mai vaig acabar de sentir que hem tractes bé o com a parella), però no puc evitar pensar que sempre em passa el mateix: que puc arribar a agradar, però no prou per a voler estar del tot amb mi i arribar a conèixer-me de veritat. Jo ara no estic per una relació i sé que algun dia trobaré algú que m'estimi i em podré tornar a enamorar, però em fa molta por que em tornin a enganyar i sentir-me que no soc prou atractiva per a ningú. Gràcies per la vostra atenció i feina!
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
Pot passar que estiguem en una relació però que alhora ens agradin altres persones o ens cridin l’atenció. Pel que dius, la teva relació és a distància així que pot ser que a vegades es faci difícil connectar si no us veieu tant. Pensa que a la teva amiga la veus cada dia a classe, i ja saps que diuen, “el roce hace el cariño”. Pot ser que tingueu una quimica especial. El meu consell és que deixis avançar una mica el temps i et preguntis què t’aporta cada una. Si creus que la teva amiga de classe t’atrau a un nivell que no és simplement “em crida l’atenció” pots plantejar-te de donar-te un temps amb la teva parella per aclarir-te.
Espero haver-te ajudat. Temps al temps.
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas