La meva mare
Hola, Fa aproximadament 2 o 3 mesos que la meva mare quasi mai sopa i no menja practicament res. Sé que no ho hauria de fer perquè és la seva privacitat i em sap fatal, però he vist algunes converses amb la IA confessant que es sent gorda i dient-li que calculi les calories d'algo. Cada vegada queli trec el tema o li dic que mai sopa, intenta desviar la conversa o se'n va perquè de sobte ha oblidat fer quelcom. Em té molt preocupada, però és la meva mare i no sé que fer.
Laura Centellas

Hola bonica! Moltes gràcies per escriure’ns i explicar-nos com et sents. Sabem que no és gens fàcil el que estàs vivint, però és molt valent per part teva adonar-te’n i voler ajudar-la.
Tot això que expliques (“mai sopa i no menja pràcticament”) poden ser senyals que potser està passant per un moment de malestar emocional dins seu i, d’alguna manera, aquest és el mecanisme que ha aparegut com a resposta. De vegades, pot ser que la persona se senti avergonyida o perduda de com abordar aquesta situació, i sovint els hi costa parlar del tema o l’eviten. Tot això que estàs vivint pot ser molt dur i no tens per què portar-ho tu sola, el fet que ho puguis parlar amb algú amb qui tinguis confiança pot ser una manera d’alleugerar aquest pes i ajudar-te. Si vols, pots contactar amb nosaltres a l’ACAB (Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia) al telèfon 934549109 o escriure’ns un correu a consulta@acab.org i acompanyar-vos en aquest procés. T’agraeixo que ens hagis escrit, esperem haver-te ajudat i estem aquí per tot el que necessitis! Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas