Autoestima
Hola fa un any vaig comenccar el insti y sempre M’han dit gordo i es verdad que puc Fer Per mirarme al mírall y dirme que guapo Soc ?
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure’ns i compartir amb nosaltres com et sents. Pel que expliques no et perceps massa bé a tu mateix, no t’agrada la teva imatge ni el teu cos i, tot això, possiblement et pot fer sentir malament i generar malestar dins teu. Imagino que et diguin “gordo” o alguna altra cosa relacionada amb el teu cos, et pot fer mal i doldre, especialment si aquests comentaris es repeteixen sovint. De vegades, quan el cervell sent moltes vegades el mateix missatge se’l comença a creure encara que no sigui cert. Si ara mateix no et veus capaç de mirar-te al mirall i dir-te “soc guapo”, seria interessant que poguessis començar per petites frases de tot el que et permet fer el teu cos “el meu cos em permet fer coses que m’agraden com per exemple…”, i també, intentar buscar alguna cosa que t’agradi (els teus ulls, el teu somriure, la mirada). Al principi pot costar, però, com més vegades t’ho repeteixis i facis aquest exercici de manera conscient, de mica en mica et serà més fàcil. A més, el fet que una persona et digui aquests comentaris dolents sobre el teu cos parla més de com és aquesta persona que no pas de tu. El nostre cos no ens defineix com som, sinó que el nostre valor depèn de moltes altres coses. També, seria interessant que poguessis explicar a algun adult del teu entorn amb qui tinguis confiança que hi ha companys que et diuen comentaris que a tu et fan sentir malament.
Esperem haver-te ajudat! Gràcies per explicar-nos-ho!
La Laura Centellas