Pronunciacio
Holaaa Vale us he de demanar un pelin d'ajuda per diverses coses 1. Des de ben petita que no pronuncio la lletra S correctament, als 9 anys em van portar a un logopeda, pero no m'agradava ni em sentia comoda, apart vaig millorar practicament gens en 8 mesos, o sigui vaig deixar d'anar-hi. Com que soc molt orgullosa mai he volgut tornar a provar un logopeda, pero no se si ho hauria de fer, pero la veritat no em ve gens de gust. El que em passa es que per compensar la S, la meva mandibula es torça sempre a la S, o a la R cap a la dreta, i no ho puc evitar ni controlar, ni tan sols ficant-me davant del mirall i practican't, perquè amb la mandibula recta m'és impossible pronunciar les lletres. No sé si pot tenir a veure amb les dents, si amb braquets o algo es corretgiria pero la veritat em molesta bastant. Apart ultimament el meu cos produeix molta saliva molt rapid, i al parlar o escupeixo sense voler a la cara de la gent o he de tragar cada 5 segons. Buno, no sé si hi ha alguna solucio sense tenir que anar al logopeda, pero porfa ajuda. 2. No sé com depilarme el cony. Normalment amb unes tisoretes tallo els pels més llargs, però no és gaire comodo. Alguna idea? Esq amb cera ni m'ho platejo massa dolor, i la cutchilla em sembla massa agresiva, Bueno nose. Apart, als mugrons fins ara havia tingut quatre pelets mig transparent que apenes es veien pero m'estan començant a sortir pels gruixuts i negres. Com els trec sense que fagi mal? 3. Ultimamet suo molt, i el meu desodorant te una olor horrorosa, no se si es pitjor la olor a suat o al desodorant, però vaig anar a mirar haver si en podia comprar algun de millor pero tots oloraven relament malament, pero esq em sento incomoda amb la meva olor, a classe a 2a hora ja oloro a suat i no vull que la gent pensi en mi com a la apestosa Bueno merciiiii, Haver si m'ajudeu plisss
Laura Centellas

Hola bonica! Gràcies per escriure’ns, confiar en nosaltres i explicar-nos com et sents. Ens expliques que des de petita no pronuncies la lletra S correctament, que vas anar al logopeda, però vas deixar-hi d’anar. Entenc perfectament que no vulguis tornar a un logopeda, ja que la teva experiència quan eres més petita no va ser bona. Possiblement, la posició de les dents i de la mandíbula podrien ser un dels motius pels quals tens dificultat per pronunciar la lletra S. Per aquest motiu, pensant en les teves ganes d’estar més còmode a l’hora de comunicar-te i mantenir una conversa amb una altra persona, et proposaria alguna d’aquestes idees. Per una banda, buscar un altre logopeda, ja que cadascú té la seva essència i potser en aquell moment no vau congeniar, o bé, buscar un altre professional en logopèdia amb qui tu et sentis còmode. A més, valoraria l’opció de demanar hora a un ortodontista, ja que és el professional que s’encarrega del tractament i prevenció de la posició de les dents i la mandíbula. Respecte als dubtes que expresses sobre com depilar-te el pubis: el cos està en un moment de canvi, on surten pèls nous en zones on abans no n’hi havia, i totes tenim el dret de decidir què volem fer. És normal que et plantegis treure-te’ls, ja que des de la societat i sovint persones del nostre entorn ens imposen un sentiment de vergonya molt gran pel fet de tenir pèls. Per tant, no és gens estrany tenir pèls als mugrons o al pubis. A més, davant d’aquesta pressió és difícil sentir-se igual de còmode tant amb pèl al cos com si no. Davant d’això, és important que reflexionis què prefereixes fer realment i, sempre prendre una decisió on tu et sentis còmode amb el que has decidit. Durant la pubertat, el nostre cos canvia, i a part d’aparèixer pèls on abans no n’hi havia, també es caracteritza per canvis hormonals i pot ser que el cos comenci a suar més i, que aquesta olor sigui més forta. Algun dels consells que et podem oferir serien: rentar-te les aixelles cada dia amb aigua i sabó, intentar canviar de samarreta cada dia i, preguntar al metge de capçalera, o bé, a la farmàcia algun desodorant especial per a adolescents.
Esperem haver-te ajudat! Recorda, el teu cos està canviant, i tot això que expliques és normal. Gràcies per obrir-te així, estem aquí per tot el que necessitis.  Una abraçada molt gran!
Et convido a seguir-nos a instagram: @estimatbe.
La Laura Centellas