pastilla?
Hola! Us escric per comentar-vos la meva situació. Ahir 2/10/25 vaig tenir sexe amb preservatiu amb un noi. Llavors ell per acabar de corres es va fer una masturbació al lavabo. Al cap d'uns 10-15 min, l'ambient es va tornar a posar calent i li vaig fer una mamada i ell em fa fer dits. Tambe em vaig estirar sobre seu, ell a sobre meu i em vaig aseure sobre seu. Avui estava molt preocupada per si en els seus dita hi podia haver quedar restes de semen o en el seu penis. Estava super nerviosa així que m'he pres la pastilla del dia després. No sé si he fet bé i tampoc sé si em puc quedar embarassada igual o què. A sobre la regla m'ha de baixar encara fins quasi d'aquí 1 mes. Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot, és important tenir en compte en quin moment del teu cicle menstrual et trobaves. Pel que expliques, sembla que acabaves de tenir la menstruació, així que probablement estaves en la fase fol·licular inicial, una etapa en què la probabilitat d’embaràs és molt baixa.
En segon lloc, amb les pràctiques sexuals que comentes que vau fer, no hi hauria d’haver risc d’embaràs.
Finalment, si dius que et vas prendre la pastilla del dia de després, les probabilitats encara disminueixen més. L’eficàcia de la pastilla depèn de les hores que hagin passat després de la pràctica de risc. T’adjuntem un enllaç amb informació sobre l'anticoncepció d’urgència per si et serveix:
Per tant, et diríem que pots estar tranquil·la, perquè la possibilitat que hi hagi un embaràs és molt baixa. Ara bé, si et vols acabar de quedar del tot tranquil·la, et recomanem fer-te un test d’embaràs. Te'l pot fer gratuïtament la llevadora del teu CAP, o bé el pots comprar a una farmàcia. El test és fiable si han passat com a mínim entre 10 i 14 dies des de la pràctica de risc.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas