2n de batx.
Me liat amb una amiga del meu germá de 17 anys, jo en tinc dotze, ja ho se, pero em tracta molt bé i som amigues desde fa 2 anys, se que es molt gran per mi, pero m'agrada molt tenim molt de respecte per l'altra i ens estimem molt, el meu germa no sap que ens hem liat i quedem d'amagades a vegades. Que penseu?
Laura Centellas

Hola,
A nivell legal a Catalunya, l’edat mínima de consentiment sexual és de 16 anys. Això vol dir que una relació sexo afectiva entre una persona de 17 anys i una altra de 12 pot ser problemàtica legalment i no està permesa.
L’edat és un aspecte molt important a tenir en compte, sobretot durant l’adolescència, ja que és una etapa de creixement i canvis molt intens tant físicament com emocionalment. Dues persones poden tenir només cinc anys de diferència, però trobar-se en moments maduratius molt diferents.
En aquest cas concret, una noia de 12 anys tot just comença l’adolescència, mentre que una noia de 17 ja es troba molt més a prop de la vida adulta. Això pot generar desequilibris en la relació, ja que la persona més gran acostuma a tenir més experiència, més seguretat i més poder per prendre decisions. Aquests rols de poder poden fer que la relació no sigui completament igualitària.
Per això, us recomanem viure la relació des d’una amistat o des d’espais segurs i acompanyats, i deixar les relacions sexoafectives per a moments en què les dues persones estiguin en etapes més similars i amb plena capacitat de decidir des del respecte i la llibertat.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas