No se què fer
Hola. Gràcies per ajudar molta gent a resoldre els seus dubtes. Voldria ajuda, però no sé per on començar perquè estic molt perduda. Un familiar meu em va violar o no sé quina és la paraula quan només tenia 6 anys. Entenc que és culpa meva per no explicar-li a ningú. Però tampoc vull tenir problemes amb la família ni amb aquest familiar. Soc un monstre. He pensat alguna vegada de suïcidar-me per què no preocupa ningú, o com a mínim parlar amb Serveis Socials, però no sé com i amb qui.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per tenir la valentia de compartir-ho.
El que expliques és una situació molt greu i en cap cas és culpa teva. Tenies només 6 anys i no eres responsable de res. Si no ho has explicat fins ara és perquè t’has protegit com has pogut. L’únic responsable d’una agressió sexual és qui la comet.
És normal sentir-te culpable o malament amb tu mateixa, però això no vol dir que siguis un monstre. Ets una persona que probablement arrossega conseqüències emocionals i físiques arran d’una experiència molt dura.
Per això existeixen serveis gratuïts que poden acompanyar-te. Un d’ells és la Fundació Vicki Bernadet, a Barcelona. Ofereixen un servei d'atenció terapèutica que està orientat a donar suport i atenció a les persones que han patit abusos sexuals infantils i a les seves famílies. Aquest servei inclou atenció terapèutica individual, grupal i sessions d'orientació psicològica individual o familiars a llarg termini (possibilitat de fer-ho online). També ofereixen assessorament legal. Et deixem el contacte: 93 318 97 69, correu: info@fbernadet.org i la pàgina web: fbernadet.org.
T’animem molt a escriure’ls o trucar-los. Pots dir simplement que vas patir un abús quan eres petita i vols suport. T’atendran amb molta cura i respecte.
També pots contactar amb altres serveis públics com el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) o el Servei d’Intervenció Especialitzada en violència masclista (SIE). Et deixem l’enllaç per si vols buscar quin és el de la teva comarca:
Per últim, també podries dirigir-te al teu Centre d’Atenció Primària, per explicar que has patit una agressió sexual i necessites ajuda. Et poden derivar a salut mental o a un centre especialitzat.
Si algun dia tens pensaments suïcides o molt malestar, pots trucar al 061 o al 900 925 555, servei 24h contra les violències masclistes (també sexuals i familiars).
Ens sap molt de greu que hagis hagut de passar per aquesta situació. Malauradament, hi ha més persones que han viscut una situació similar a la teva. La cosa bona és que existeixen serveis per acompanyar-ho i hi ha persones especialitzades disposades a escoltar-te i ajudar-te. Si tens algú de confiança al teu voltant amb qui et sentis segura, podria ser una bona opció compartir-li la teva situació per poder contactar juntes amb algun d’aquests serveis.
Una abraçada ben gran i gràcies per confiar en nosaltres!
Esperem que et sigui d'ajuda.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas