Amics
Bé, no sé si és una consulta que estigui del tot dins les categories proposades però realment necessito ajuda amb aquest tema ja que em té preocupada des de ja fa molt. El que passa és que ara farà uns quatre mesos que ho vaig deixar amb el meu ex (una relació bastant negativa d'uns 3 anys) i em vaig quedar completament sola durant tot l'estiu, ja que el meu ex era tota la vida social que tenia (error meu definitivament). Tot i això, sovint sortiem amb el seu grup d'amics i la veritat ès que m'ho passava molt bé, però vaig haver de parar d'anar-hi perquè ell sempre hi era, i no podia veure'l sense plorar. Ara estic millor, però tinc moltíssimes ganes d'aprofitar el temps que em queda siguent jove, i vull sortir, quedar amb amics i passar-m'ho bé, i havia pensat en reprendre el contacte amb aquests amics. Fa uns dies em vaig trobar a un d'els del grup, i després de resumir-li una mica com havia estat el meu estiu, em va dir que podia haver-los avisat, i que podia anar amb ells sempre que vulgués, ja que ells no tenen cap problema amb mi, és més, que saben que el que em va fer aquesta persona, tot i ser el seu amic, no està bé. Això em va posar molt contenta però ara dubto, però no perquè el meu ex apareixi, sinó perquè tinc la sensació de que quedar amb ells siguent la ex d'un dels seus amics podria ser potser una mica estrany, tot i que jo mai he fet res amb males intencions ni per molestar a ningú. Crec necessari aclarar que no seria la única noia del grup, cosa que potser ho faria més normal. Tot i així, em preocupa molt estar cometent un error posant-me en un lloc al qual, potser, no pertanyo. Què en creieu vosaltres?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És normal voler reprendre el contacte amb persones amb les quals t’has sentit bé, i també és normal sentir-te fora de lloc ja que eren amics del teu ex. La meva recomanació és que a part d’aquestes amistats, també provis de conèixer a gent nova i de moure’t per altres ambients.
A part d’això, si vols tornar amb el grup antic ho pots anar fent de manera gradual.
Per exemple, comença quedant per fer un cafè amb dos o tres persones del grup, aquelles amb les que tens més confiança. Si per exemple per a tu és més fàcil quedar amb les noies, posa’t en contacte amb alguna de les noies i parla del tema. A part d’això, si vols, per acabar de estar més tranquil·la, pots parlar amb el teu ex i comentar-li que, tot i que no teniu res i tampoc vols tenir res, algun dia quedaràs amb “els seus amics” perquè et cauen bé, i al final, també són els teus amics.
No cal dir-li al teu ex, ja que ell no té poder sobre amb qui pots anar i qui no, aquest acte de dir-li ho pots fer si et fa sentir millor, però no és obligatori.
Espero haver-te ajudat i no tinguis gens de por d’obrir fronteres i conèixer gent nova.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas