Cor trencat i confusió
Bona tarda, moltes gràcies per tota la paciència, la comprensió i el temps que ens dediqueu. Per mi adolescents.cat és un refugi segur on puc explicar tot el que em passa així que agraïr-vos molt tot el que feu per aconseguir tot això. Mireu, el meu problema és aquest: Aquest any he començat 3r d'ESO i ens han canviat de classes, vaig amb la meva millor amiga però una altre amiga no. A la classe he conegut una nena molt maca i de seguida ens hem fet amigues. Fins aquí tot bé, el problema és que el nen que m'agrada aquest any també va a la meva classe i la meva nova amiga també sap que m'agrada. Aquest nen m'agrada des de fa un any i mig i no només m'agrada, sinó que n'estic enamorada. Total, que al principi com que ell seu a darrere meu parlàvem normal però molt més que abans i em feia moltes il·lusions però des d'ahir que la meva amiga nova va trecar amb el seu nòvio, que és amic del que m'agrada doncs que parlen molt sobre aquest tema i d'altres (la meva nova amiga i el nen q m'agrada). Sé que no m'ha de molestar però tenen una certa complicitat i una manera d'entendre's com mirades i rialletes que fa que em posi més gelosa. Si fos una nena de la meva classe que no sap que m'agrada ho entendria peroò joder, és la meva amiga. Bueno, ja paro. Moltes gràcies per la feina que feu en sèrio. Adéeeu
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Els “gelos”, en aquest cas, poden ser totalment comprensibles, ja que tu saps que la teva amiga ho sap tot i igualment actua així amb el noi que t’agrada.
Està clar que tots som lliures de que ens agradi qui sigui, però si has d’estar més tranquil·la, jo et recomano que li preguntis a la teva nova amiga si també li agrada aquest noi, que no t’enfadaràs però que t’agradaria saber-ho.
Si a la teva amiga també li agrada no vol dir que hagueu de deixar de ser amigues, simplement és una situació una mica incòmode però no té perquè ser incompatible.
I si pel contrari, ella et diu que no li agrada, que només són amics, doncs li pots dir simplement que havies vist actituds que et confonien.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicolog
La Laura Centellas