Masses coses, angoixa, ansietat, estrés, nova etapa, sentiments
Hola, Aquest curs he començat la uni i per mi són molts canvis nous. Ara bé, em preocupa que no portem ni un mes i d'assignatures que portem 2 sessions ja ens fan enviar coses aquesta setmana. A més, d'aquí 3 setmanes hem d'anar enviant un projecte en grup molt elaborat i em fa molta por perquè no sé si ens ensurtirem però mencantaria perquè és la carrera dels meus somnis. però em preocupen també tots els projectes, llibres o tasques que ens han posat amb tan poc temps. Tinc por de fallar-me a mi i als altres de la classe, que es pensin que no serveixo, que no vulguin anar amb mi, que em deixin sola, etc. A part, tampoc tenim un horari concret i definit i això també m'angoixa moltíssim perquè necessito orgaanitzar-me i per les tardes algun dia també hem de quedar per fer els projectes i buff. Porto nits plorant abans de dormir, a la tarda, sense ganes de fer res, deprimida, etc. També em ve al cap gent que ja no estan en aquest món i m'en recordo d'ells, a més la meva família es fa gran i no puc evitar pensar que algun dia els més grans no hi seran i masses coses. Ho estic passant malament i tinc ganes de plorar i ploro perquè està bé i sento que si ho parlo amb algú estaré millor una estona però tornaré a recaure, no ho sé. I per si no fos prou, sento algo per un noi però és més petit que jo i no sé si li agrado i tampoc li vull fer mal ni perdre'l i aquest tema també se m'ha fet una muntanya. No sé si sento amistat o algo més i li vull dir de quedar però pot semblar raro i que li molesti. Però hi vull quedar més perquè em sento bé amb ell i hi penso cada dia però no vull ser pesada tampoc, tampoc per missatge.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Tot el que ens escrius és completament comprensible! Has començat una etapa nova i això significa tancar-ne una del passat. Molts cops això comporta un dol i molts sentiments de tristesa, nostàlgia i melancolia. Com tu has dit, està molt bé que ploris, i també estaria molt bé que aprofitessis aquesta amistat tant especial que tens amb el teu “amic” per poder parlar de tot això i sentir-te acompanyada, no tinguis gens de por de mostrar les teves emocions i pensaments més vulnerables, al final, això és el que realment crea vincles forts entre les persones.
D’altra banda, la Uni. Si, és estressant, i si, comencem forts, però també et diré, el primer any és el més dur perquè és un període d’adaptació. A poc a poc aniràs agafant el ritme, pensa que tots els que acabeu de començar esteu igual. En comptes de preocupar-te i entrar en bucle, crea un horari on puguis fer una mica de feina de la Uni cada dia, així sentiràs que no perds el ritme i que almenys ho estàs intentant.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas