Amic o no amic
Bon dia! Vinc a fer aquesta consulta perquè últimament estic una mica liada amb les meves amistats més íntimes i més duraderes i més profundes. Últimament m'he anat adonant del valor que tinc com a persona (no vull semblar egocèntrica però m'he esforçat per ser capaç de reconèixer que sóc valuosa com a persona-com tots- i que no he de tenir por de ser menys que ningú, que no puc simplement deixar-me no respectar, etc, etc) i amb aquest rotllo m'he adonat que les amistats que una persona té son funadentals en el seu comportament i vida diària. Però m'he adonat que un dels meus amics, a vegades fa coses que sento que em fan sentir com que no sóc tant. Per exemple, aquest curs ell i jo hem anat a classes diferents, i ell s'ha començat a parlar amb una noia que SAP que em cau malament de veritat (és a dir, és una de les úniques persones que em cauen molt malament perquè em va fer una cosa que em va fer molt de mal en el passat), de fet, va ser ell el qui em va comunicar el que em va fer. Però ell li parla igualment com a una amiga de tota la vida. L'altre dia (crec que ahir passat) li vaig dir el que sentia i que em desagradava que fóssin tant amics després del que em va fer. Al principi ell va dir bàsicament que "i què?", però després d'una estona em va enviar missatges dient perdó, que jo tenia raó, que intentaria prendre distància i que s'havia oblidat del que ella m'havia fet però ja ho havia recordat. Sé que almenys ha prés una mínima distància amb ella (potser li demano a una amiga de l'altre classe que em xivi algo sajsjsjjs) però avui resulta que s'està ajuntant amb L'ALTRE única noia que em va fer mal (en veritat també s'ajunta amb una altre que em va fer algo però a ella ja la vaig perdonar) i aquestes i jo som part del seu cercle més íntim d'amics, crec. Avui li he tornat a dir que perquè va amb ella (i us juro que de veritat elles són les 2 úniques persones que més em van fer mal i just s'ajunta bastant amb les dues) i m'ha dit que ell no va, que és ella la que s'acopla, però nosé... En el veritat ell és un dels meus amics més antics (que això m'és una mica igual en veritat) i el més intim. Amb ell passo moltes bones estones, però quan em fa això em donen ganes de marxar i no tornar. Un altre mini-dilema que tinc en aquest tema és, i si sóc jo que sóc tòxica per intentar triar amb qui va i amb qui no? Però és que aquelles em van fer unes coses... (i mira que jo sóc de perdonar molt, potser massa) però són coses que no perdonaré per moltes coses que passin. Necessito ajuda per què sino em tornaré boja. Per cert, la vostra labor és increïble i, tot i que tingui 14 anys, us felicito de cor pel que feu, estic segura de que ajudeu a moltíssima gent que ho necessita. Merci per tot.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Quines paraules més boniques, moltíssimes gràcies :)
Anem al tema, començant per lo del teu amic, jo et diria que si, el teu amic té dret a anar amb qui li doni la gana (encara que sigui amb gent que t’ha fet mal). Tot i això, tu també tens dret a comunicar-li que aquest fet no t’acaba d’agradar i que et fa sentir incòmode (simplement estàs expressant sentiments, no estàs prohibint res).
El que si que pots fer és dir-li que el fet que ell s’acosti a aquestes noies a tu et fa prendre una mica de distància amb ell, ja que aquestes noies per tu no són de fiar i no et donen bona espina.
No cal que les perdonis si no vols, i si igualment no aporten res a la teva vida, i amb el teu amic podeu continuar sent amics i que cadascú respecti els seus sentiments i els seus espais.
Pot ser que ell s’ho passi bé amb aquestes noies, i no passa res, ho hauràs de respectar. Però ell també haurà de respectar que això suposi que tu t’allunyis d’ell, ja sigui per desconfiança, per precaució o per respecte a tu mateixa.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas