DUBTE
M'està passant una cosa molt rara. O sigui jo ara faré 21 anys d'aquí molt poc i em sento com si tingués 17 en temes d'amor, sortir de festa etc. Noto que tot el que les noies van començar a fer als 16-17 jo ho estic començant a fer ara. Per altra banda, sento que ralment si que soc molt madura a l'hora de pensar, tenir opinions, fins i tot més de gent de 21 anys. Ara, en l'altre aspecte vaig retrassada i tot just ara en comencen a interessar massa els nois, en el punt que quan estic a una festa penso amb com de guapos són, amb quins em liaria etc. Tot just ara he pogut posar-me tampons per primer cop. És com molt raro d'explicar, com si les meves hormones, ara començessin a funcionar xd.
Laura Centellas

Hola,
El procés de desenvolupament durant l’adolescència i la joventut és diferent per a cada persona. Hi influeixen molts factors: genètics, personals, emocionals i també contextuals.
És normal que, per aquests motius, et puguis sentir més madura en alguns aspectes, com ara la part emocional o personal, però que, pel que fa a la sexualitat, aquest procés hagi arribat una mica més tard. És important escoltar el teu cos, respectar-te i seguir el teu propi ritme.
Si ara notes que s’està despertant el teu desig sexual, vol dir que aquest és el teu moment per començar a explorar-te i conèixer-te des d’aquest àmbit. No hi ha un calendari correcte ni una edat exacta per a això: cada persona ho viu al seu temps.
Entenem que pugui generar certa confusió o fins i tot vergonya si perceps que les teves amigues ja mostraven interès per la sexualitat fa anys. Però no cal que t’hi obsessionis ni et comparis. El més important és que puguis expressar com et sents amb persones de confiança, i que t’atreveixis a compartir els dubtes o inquietuds que et vagin sorgint per aprendre mútuament.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas