No sé com conèixer gent
Hola! Com va? En primer lloc agrair la feina que feu, estic segur que la gent se sent molt recolzada gràcies a vosaltres. M'agradaria plantejar un problema que tinc i que em preocupa des de fa temps. Des de que era petit, tant els meus cosins grans, com altres familiars, quan arribava cap de setmana o eren festes majors, sortien de festa i moltes vegades ho explicaven als dinars familiars. Recordo que m'enmirallava i pensava, ostres que guai, i em deien que tot arrivaba... El cas és que a mesura que m'he anat fent gran, de festes n'he tingut les justes, i relacions socials també... La veritat és que, la festa una mica tant me fa, si no fos per la pressió dels meus pares perquè surti i coneixi gent, però el que més m'importa són les relacions socials. A veure, que tinc amics i conec gent, però la meva preocupació va més encaminada amb... les noies. Sempre m'han dit que tot arriba, però no és veritat, tot el que he aconseguit és perquè m'ho he hagut de treballar jo... Que no em queixo eh! Però si he sortit de festa i he conegut gent és perquè sempre he anat derrere dels meus amics, ja que ells tampoc són de sortir gaire... Em vaig fer Tinder, però la veritat és que no em funciona... No aconseguexio likes ni matches, i no és per tirar-me floretes, però el meu perfil no està d'allò que diguem malament... ni tampoc considero que sigui lleig (i això que tinc autocrítica, a vegades potser massa i tot)... Ara mateix em veig amb que el proper dimarts faré 23 anys, i l'últim contacte que vaig tenir amb una noia va ser amb els 18 recent fets, i sento que estic desperdiciant la meva joventut. Diuen que el millor moment de la vida és dels 18 als 25, però encara no he trobat el què. Totes les meves amistats, coneguts, i fins i tot la meva germana que és 4 anys més petita que jo, han tingut ja alguna relació, i una vida sexual activa... menys jo. Em veig com si estigués en un pou del que no pogués sortir, com si tothom conegués gent i tingués experiències, i sento com si m'estigués estancant... Em preocupa molt que a la meva edat estigui en aquesta situació, la veritat. Em frustra molt que als meus gairebé 23 anys només m'hagi liat un cop amb una noia (i ara m'he adonat que ja en farà 5 anys) i continui sent verge. Com a anècdota, davant de casa meva hi ha un parc, hi a vegades hi van nens i nenes (els que ho llegiu, ho sento però sóc algo més gran que vosaltres :)) d'uns 12-15 anys que parlen de relacions, lios i demés coses que han tingut, i, si en certa part em fa gràcia, per una altra part em fa plantejar-me que he estat fent amb la meva vida. No per res, sinó perquè "canalla" que em pot portar 10 anys perfectament tenen una vida amorosa més desenvolupada que jo. No sé, potser és una tonteria. Escrivint aquesta consulta m'adono del mal que m'arriba a fer la meva situació, i és que no sé com puc trobar a algú per tenir aquest primer romanç. M'agradaria follar i estrenar-me d'una vegada, conèixer noies, tenir lios, i viure la meva sexualitat, però no sé com fer-ho... Siusplau, em podrieu donar algun consell? I perdoneu per la parrafada.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
Ens escriuen molts i moltes joves amb la mateixa problemàtica que tu “tothom té experiències sexuals menys jo”, i per tant, si tants joves ens escriuen això, serà perquè hi ha moltíssima gent que encara és verge i realment NO PASSA RES ni VAN ENRERE.
Quan desitgem molt alguna cosa (per exemple tenir parella), és inevitable fixar-nos continuament amb la quantitat de gent que té parella, i acabem formant-nos una opinió distorsionada.
M’agradaria dir-te que no hi ha pressa i que no és la fi del món, però entenc que el que vols són “tips per lligar”.
Si, tot arriba, com diuen els teus pares, però també t’ho has de currar perquè arribi.
Com més surtis de festa més oportunitats tindras, com parlis amb més noies més oportunitats tindràs, etc. Tu intenta ser sempre tu mateix i obrir-te, d’aquesta manera podràs arribar més a les persones. I si una persona et rebutja, no perdis els ànims, ja que no podem agradar a tothom perquè tots tenim gustos diferents.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas