que em passa?
holaaa! tinc 17 anys i soc una noia, i diria que soc bisexual. Volia comentar-vos que a part de que m'agradi gent de la meva edat i tal (tant nois com noies) m'enamoro (diria jo) i m'obsessiono amb gent molt més gran. Sobretot dones tirant entre els 35 i 50. Vull dir que agafo una obssessió inmensa, ja siguin profes o altres. I lo pitjor esque ho veig mutuo pero crec que aixo ja passa dins del meu cap. No se si es normal, perque es com una especie d'amor platonic pero super fort. moltes graciesss <3
Laura Centellas

Hola,
L’enamorament és un procés molt intens que implica moltes emocions diferents. El fet que ens enamorem d’una persona pot dependre de diversos factors: biològics, psicològics, socials i culturals.
Ara bé, enamorar-nos d’algú no vol dir necessàriament que vulguem tenir-hi una relació de parella. Ens podem sentir atrets o enganxats emocionalment per algú per moltes raons: perquè compartim valors o maneres de veure el món, perquè aquella persona ens fa sentir vistos o valorats, perquè ens recorda alguna cosa que ens falta en nosaltres mateixos, perquè la idealitzem, o bé per la seva forma de ser, el seu físic, o el fet que la veiem sovint i ens hi sentim pròxims.
Quan ens enamorem, el nostre cervell comença a alliberar hormones relacionades amb el plaer, com la dopamina o l’oxitocina. Això ens fa sentir molt bé, com si visquéssim una mena de muntanya russa emocional. De fet, aquest procés pot assemblar-se una mica al d’una addicció: el cos busca tornar a sentir aquesta sensació tan intensa i agradable. Per això, de vegades, podem arribar a obsessionar-nos amb algú, fins i tot si en el fons sabem que no volem realment una relació amb aquella persona.
És important aprendre a conèixer-nos millor a nosaltres mateixos per observar quins patrons tendim a repetir quan ens enamorem. Quan ens preguntem per què sentim tanta necessitat per una persona concreta, pot ser que en realitat estiguem intentant omplir alguna mancança o ferida interior. Entendre això ens pot ajudar a cuidar-nos millor i a construir relacions més sanes, estables i respectuoses, tant amb els altres com amb nosaltres mateixos.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas