Dificultats en aprofundir l
Hola, vaig al grano, no sé què em passa, però tinc dificultat per fer amics i encara més per lligar. Socialitzar amb la gent no se'm fa molt difícil, però aprofundir aquestes relacions, sí. A l'institut pensava que això era perquè era el nou, però ara m'he adonat que a la uni, després de dos anys, tots els meus companys ja s'han fet molt amics, però jo no... Això lligat a què no he aconseguit lligar en els 20 anys que porto en aquest món, m'està causant una depressió, ara m'està afectant més que mai. No entenc si li agrado a les noies o que he de fer per lligar, he intentat anar a festes, però no m'ha funcionat... La gent amb qui he parlat em diuen que tinc un físic apte, però que soc tallat... Jo no vull incomodar a ningú... dir hola i poc més normalment no molesta a les noies, però tampoc és suficient per lligar pel que veig... Doneu-me algun consell, siusplau.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
No saps la quantitat de missatges d’aquest tipus que rebem contínuament al consultori!
Primer de tot, 20 anys és molt jove, segon, que t’hagis enrotllat amb algú no et fa millor o pitjor persona, ni més guai ni menys guai, això és el que volen que pensem.
Ara bé, dius que vols lligar i fer amistats més profundes, d’acord, suposo que simplement amb un hola i quedar-se callat és molt difícil, ja que es necessita una mica més d’acció o conversa.
El meu consell és que t’apuntis a alguna activitat que et faci sortir de la teva zona de confort pel que fa al tema social, com pot ser, per exemple, classes de teatre. D’aquesta manera aprendràs a comunicar-te sense vergonya.
Si això et fa molt pal i prefereixes treballar-ho de manera individual, pots buscar algun coach de comunicació o algun psicòleg especialitzat en habilitats comunicatives.
D’altra banda, el millor consell sempre és: PRACTICA.
Parla tant com puguis amb tothom, atreveix-te a dir el que penses i a ser tu mateix, és la manera més fàcil de fer amics. Utilitzar l’humor i parlar de com et sents també és una gran eina per apropar-te a les persones.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas