Primer cop
Bones! Tinc 18 anys i mai m'he masturbat ni he tingut cap relació amb ningú. De fet, fins fa menys d'un any, mai havia sentit atracció per ningú, ni tingut fantasies, ni res de tot (penso que potser també hi influeix el fet que no he tingut la regla fins a aquest any). La cosa és per primer cop a la vida stic començant algo amb un noi que he conegut fa uns mesos. Ell ja ha tingut més d'una relació i jo en canvi tinc un desconeixement total del tema (cosa que és poc freqüent a la meva edat). Tinc una mica de por i em genera una mica d'angustia no saber-ne res del tema. Em fa por el primer cop, no saber què haig de fer, com comportar-me, tot, en general. Us escric per demanar-vos una mica d'informació sobre el tema, per estar més tranquila i no sentir-me estranya i inferior el primer cop que passi algo. La cosa bona és que ell sap que és el primer cop que tinc algo amb algú, però malgrat això em sento ansiosa pel tema i insegura, igualment. Moltes gràcies per la vostra feina i per ajudar-me!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És normal que sentis tota aquesta barreja de sentiments i sensacions, les primeres vegades sempre fan respecte i necessiten el seu temps d’aprenentatge per agafar-hi confiança i seguretat. Que ell ja hagi tingut relacions sexuals prèviament t’ho pots agafar com un punt positiu, ja que el fet que tingui més experiència pot ajudar-te i acompanyar-te en el procés.
Si sents desig sexual i ganes d’experimentar sexualment, pots practicar amb tu mateixa per agafar més confiança. Pots donar-te un temps i un espai només per a tu i per gaudir amb tu i del teu cos. Et pots relaxar i pots acariciar les diferents parts del teu cos suaument, tancant els ulls, i deixar-te portar per les sensacions. Pots cultivar una ment eròtica, imaginant tot allò que t’excita i observar com reacciona el teu cos. Pots utilitzar lubricant per masturbar-te si sents la necessitat. També pots fer servir un mirall per veure i observar les diferents parts del teu cos i també de la teva vulva. L’autoconeixement dona poder i seguretat. Compartir els dubtes i inseguretats que et vinguin amb les teves amigues o persones de confiança també et pot ajudar.
En el moment que comparteixis amb la teva parella sexual és important que escoltis en tot moment les teves necessitats i les respectis, encara que les de l’altre siguin diferents. Qualsevol neguit, malestar o incomoditat, comunica-ho i dona-li l’espai suficient fins a sentir-te segura i tranquil·la.
A vegades ens posem unes expectatives molt altes en les nostres primeres vegades i és important rebaixar-les i tenir en compte que les primeres vegades mai surten com ens pensem i que tot és qüestió de pràctica i paciència.
Et deixem un enllaç a la pàgina web del CJAS, on parlen de les primeres vegades i de les dificultats que ens podem trobar:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas