No m
Mai em sento bé amb mi mateixa. A vegades em veig grassa, a vegades sento que la roba que porto és massa curta (encara que els meus pares em diuen que està bé) i sempre em tapo la cara o una part de la cara a les fotos perquè si no no m'agraden, com a les fotos familiars. No m'agrada cap. Sempre em sento així i no sé què fer
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure’ns i compartir amb nosaltres el que et passa. Pel que dius, no et perceps massa bé a tu mateixa, de vegades no t’agrada el teu cos ni la teva imatge, i tot això de ben segur que et fa sentir malament i condiciona el teu comportament. Pensa que és molt habitual sentir-se insegura o insatisfeta amb una mateixa, especialment en moments de creixement i canvis com són l’adolescència.  Tots passem per etapes o moments en què ens mirem al mirall i no ens agrada el que veiem o sentim que no encaixen en el que “haurien de ser”. Això és degut a la forta pressió social que hi ha, que marca els “ideals” estètics i també amb les pròpies emocions i pensaments.
Ens comentes que a vegades et veus grassa o et sembla curta la roba (tot i que el teu entorn et diguin que està bé) i això ens demostra que tens un criteri molt més crític que el dels altres. Aquesta veu crítica que t’autojutja pot ser molt potent i pot arribar a fer que et costi confiar en les opinions dels demés, tot i que siguin persones que t’estimen. El mateix passa amb el que dius de les fotos: aquest rebuig que sents no té tant veure amb la imatge real, sinó amb la percepció i aquesta autoexigència que tens amb tu mateixa. La imatge corporal (és a dir, la imatge mental del teu cos) no només és “el cos que tens”, sinó també com el penses, el sents i actues respecte a ell, i és un aspecte que es pot treballar. No siguis tan crítica, intenta objectivar les teves crítiques, parla’t de manera amable, amb respecte, com si parlessis amb una persona a la qual estimes molt. També és important ser molt crítics amb els ideals estètics, recorda sempre que moltes de les imatges que veiem a xarxes estan retocades o representen cossos que només responen a unes característiques concretes, no reflecteixen la diversitat real existent i en cap cas, el teu valor MAI depèn d’ajustar-te o no a aquests ideals.
El més valuós aquí és que has pogut posar paraules a això que et passa. Això ja és un pas important per començar a mirar-ho des d’un altre perspectiva. Però si creus que aquest malestar o aquests pensaments, en comptes de reduir-se, cada cop van a més i et generen molt malestar, et recomano que puguis parlar-ho amb algú amb qui tinguis confiança, compartir-ho és una manera d’alleujar aquest pes i ajudar-te a veure’t amb altres ulls. Recorda que cuidar-te i estimar-te és una de les millors inversions que pots fer en tu mateixa. No es tracta de buscar la “perfecció”, sinó d’aprendre a viure tranquil·la amb qui ets i valorar-te per totes les coses que ets capaç de donar i rebre. El teu cos, és qui et permet viure, és la teva llar, i mereix que el tractis amb respecte i amor. Una abraçada molt gran i estem aquí per a tot allò que necessitis!  Si vols, pots seguir-nos a xarxes al perfil @estimatbe, fins aviat!
La Laura Centellas