Gestió d
Bon dia! Ja fa temps que cada cop que sento moltes emocions (majoritàriament positives), que tinc canvis en la meva vida o faig alguna cosa que feia molt temps que volia fer em passo la nit tremolant involuntàriament, sense poder dormir i m'agafa mal de panxa (amb diarrea) i ganes de vomitar. Aquests símptomes fan que no pugui gaudir d'allò que m'agrada ho m'ha fet estar així el dia següent perquè estic cansada i amb mal al cos. El problema és que ara venen molts canvis, moltes emocions i coses que m'agraden. Per estudis me n'he anat a viure sola en un poble que no conec i això m'agrada pq creixeré com a persona i fa molt temps que volia fer-ho, però també conec el meu cos i se què tindre moltes nits tremolant sense poder dormir. De fet, avui ha sigut la meva primera nit i he tremolat bastant. Fa uns mesos vaig parlar amb la psicòloga del meu institut, però la veritat esq no em va ajudar gens. Nose si em podríeu donar algun consell per deixar de tremolar i poder dormir. Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i explicar-nos la teva situació.
El primer que et diria és: deixa d’anticipar la situació. No vagis a aquest nou poble pensant que “segur que tremoles”, perquè el teu cos llavors ja es prepara per tremolar i el teu inconscient diu “s’ha de tremolar”. Per tant. Regla numero 1: deixar de “predir” el futur. Segur que hi ha hagut vegades que has tingut emocions positives i no has tremolat, així que centra’t en pensar que hi ha molts cops que no has tremolat.
Segon et diria, intenta buscar espais de relaxació o de desfogament. Escriure per exemple és una eina genial per canalitzar emocions, comença un journal, agafa una llibreta maca, decora-la al teu gust i escriu tot el que sents diàriament, d’aquesta manera, no se’t encapsularan tant les emocions.
I per últim, és importantíssim saber què fer quan et venen els nervis i no pots dormir. Has de tenir alguna eina disponible per poder controlar la tremolor, ja sigui una meditació centrada en la respiració, ja sigui posar-te música, ja sigui caminar o pressionar una pilota ant estrès.
El que t’està passant té molt sentit: quan vius canvis o emocions fortes, el teu cos reacciona amb ansietat (tremolors, mal de panxa, insomni...). No vol dir que sigui res greu, però sí que és incòmode. Pots provar coses senzilles com respirar a poc a poc abans d’anar a dormir, fer una rutina relaxant (dutxa, música tranquil·la, escriure el que tens al cap) i evitar pantalles i cafeïna a la nit. També ajuda molt normalitzar-ho: dir-te que el cos només està excitat perquè és un moment important per tu. Si veus que et limita massa, busca un psicòleg/a amb qui connectis bé, perquè amb algunes tècniques es pot rebaixar molt aquesta resposta física.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicolog
La Laura Centellas