No he arribat mai a l
Des de que era més adolescent fins ara m'he masturbat jo sola i també he tingut relacions sexuals. Però sento que mai he arribat a l'orgasme, ni sola ni amb parella. La veritat és que estic una mica preocupada perquè m'agradaria saber què es sent. Sé que he arribat a punts de plaer, però no crec que al màxim. No sé quin és el meu problema ni què fer. Em sento una mica malament.
Laura Centellas

Hola,
Moltes dones es troben al llarg de la seva vida que no han experimentat mai cap orgasme, i un dels motius és per la poca educació sexual que hem rebut. A les dones no se’ns ha permès explorar la nostra sexualitat i el nostre desig. Per sort, cada vegada hi ha més informació i més empoderament. És normal que et sentis malament i que tinguis ganes d’experimentar-ho. Intentarem deixar-te algunes estratègies que et poden funcionar.
1. És important que no t’obsessionis a tenir un orgasme, perquè l’orgasme és la conseqüència d’una gran excitació, per tant, t’has de focalitzar en com excitar-te.
2. Per excitar-te has d’estar oberta, predisposada a sentir i sobretot connectada amb el teu cos. La ment pot desconnectar-nos del cos i en conseqüència deixar de gaudir. Doncs, hi ha dues coses que et poden ajudar: connectar amb el teu cos i cultivar una ment eròtica (partint de la base que és molt difícil no està a la ment en cap moment, el que pots fer és promoure pensaments que t'excitin, per tal d’evitar aquells que et facin boicot, com pors, inseguretats, obsessió). Imagina, tingues fantasies...
3. Per connectar amb el cos, pots portar tota l’atenció a la respiració i sentir que et converteixes en la teva pròpia respiració (tancant els ulls i sentint), pots jugar a fer respiracions més llargues i més profundes o més curtes i més superficials. També pots utilitzar els cinc sentits a través d’olors, música, llum càlida, temperatura, gust… Tot això, ens connecta amb el cos.
4. No tinguis pressa, dona’t el temps necessari per explorar, experimentar i jugar amb el teu cos i fes tot allò que sentis que et pot excitar, ja sigui ballar, moure’t, tocar-te, mirar-te, una postura en concret, tensa les cames…
5. Utilitza lubricant de base aquosa per fer-ho més fàcil. I també pots usar joguets sexuals o llegir o visualitzar vídeos i llibres eròtics. Explora i usa tot allò que et vagi bé.
6. Finalment, l’orgasme és un acte de deixar anar, de deixar florir tota aquella tensió retinguda durant aquella estona. Per tant, el control pot dificultar aquest acte, i pot fer que et costi més arribar a l’orgasme. Deixa anar el control i gaudeix de cada moment del camí sense expectatives.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas