Ja no hi ha ganes
Holaa, fa dos anys que estic amb la meva parella i fins ara ha anat tot molt bé, però últimament tenc la sensació que hem perdut una mica el desig sexual, és a dir, tenim menys ganes de mantenir relacions sexuals i quan ho fem hi ha cops que no funciona del tot bé , encara que a nivell emocional està tot bé. Hem preocupa una mica que això pugui afectar a la relació i tampoc sé si és normal que només amb dos anys de relació això ja ocorri. Moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola!El que expliques és molt més habitual del que sembla. El desig sexual no és lineal: puja i baixa al llarg del temps i això pot passar fins i tot al cap de pocs anys de relació.
Això no vol dir que la relació estigui malament, ni que s’hagi acabat l’atracció. Moltes parelles experimenten una baixada de desig després de la primera etapa d’enamorament intens.
El cos i la ment influeixen. L’estrès, la rutina, el cansament o fins i tot preocupacions petites poden fer que hi hagi menys ganes de sexe, encara que la part emocional amb la parella estigui bé.
No és només “tenir relacions”. Hi ha moltes formes d’intimitat: petons, carícies, abraçades, jugar… Recuperar el contacte físic sense la pressió del coit pot ajudar molt.
Parlar amb la teva parella, sense culpes ni exigències, és clau. Compartir com et sents pot ser el primer pas per trobar junts noves maneres de gaudir.
Intenteu buscar moments per a vosaltres, sense presses, sense mòbil i amb intenció de reconnectar. A vegades no és que no hi hagi desig, sinó que la rutina se’l menja.
Aquí estem, una abraçada i no pateixis gens que és normal! :) No forceu res, a vegades només són etapes i moments.
La Laura Centellas