Soledat i amistat
És possible que aquest curs estudiï online, des de casa i això em preocupa pq en no estar amb gent compartint un mateix espai i vivències em fa por sentir-me sola. Vull buscar feina per no estar tot el dia tancada i per tenir ingressos estables pero igualment això no significa fer-hi amics. Ara mateix, al poble no tinc cap grup d'amics (encara que m'agradaria) i durant les festes majors ho trobo a faltar. Amb els que eren els meus amics aquí, realment no ha passat res que trenqués l'amistat, simplement que vam anar perdent el contacte en no veurens sovint i que crec que amb cap d'ells vaig arribar a tenir mai una relació molt estreta durant linstitut, no quedava amb ningú per separat, simplement quan quedavem com a grup. A més, sempre m'ha costat mantenir el contacte amb gent que no veig sovint i em sap greu que ells no s'interessin per mi, però jo tampoc ho he fet per ells. de fet, al principi pensava que seria raro escriure'ls si mai no parlàvem per missatge. Es com que em sento desconnectada de tothom aquí. A mes, si sóc a casa no veuré tant sovint els amics de la uni ni del pis (procuraré mantenir el contacte amb ells, a veure si men surto millor). D'altra banda, trobo que amb la majoria dels del poble no tenim gaire res en comú però m'agradaria poder quedar amb ells de tant en tant i en moments com fm. Em ve de gust formar part d'un grup O conèixer gent amb qui poder anar de festivals (els d'acampar) festes majors i rutes per la muntanya (que són coses que no em veig en cor de fer sola).
Laura Centellas

Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, no és que siguis una noia antisocial ni res d’això, simplement et costa mantenir vincles quan l’espai-temps ha canviat i ja no veus tant als teus amics.
Pel que dius, hi ha gent del poble amb la que t’has distanciat, però ara que tornaràs a estar 24/7 al poble, pot ser molt bona opció proposar per quedar un cop a la setmana per fer un cafè per exemple. És igual si no teniu res en comú, també és divertit estar amb gent que pensa molt diferent a tu i que et pot aportar idees diferents, no et tanquis pel simple fet de “som molt diferents”. Ja que, si estudies online, és super important que tinguis moments de contacte humà fora de les pantalles.
D’altra banda, dius que conserves amistats de la Uni i el pis, prova de parlar amb ells almenys un cop a la setmana, i quedar en persona almenys un cop al mes, no passa res si ets tu la que s’ha de desplaçar.
Un cop hagis reforçat aquests vincles ja trobaràs a gent per anar als llocs on vols anar.
D’altra banda, segur que treballant entraràs en contacte amb altre gent, i per suposat que pots fer amics allà!
Com et dic, ment oberta, potser faràs amics que són diferents a tu o que tenen edats diferents, deixa’t sorprendre.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.
Estrella Doca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas