No ho entenc, i em desespero molt
Hola!
Tinc 16 anys, medeixo 1,63 i pero 80 i pico, casi noranta quilos, vamos, que faig un asco impresionant.
El problema es que esmorço torrades, dino pasta(poca) o algo a la planxa, no breno perque a les tardes tinc classe, i sopo algo a la planxa.
Entre l'anada i la tornada del cole, faig 1h caminant bastant depresa, i segons els metge això ja es considera fer exercici.
No entenc cop puc NO aprimarme, inclós, pesar cada cop mes, menjat poc i fent exercici... m'agradaria fer-ne mes, pero no tinc temps amb els estudis.
Fa uns tres anys em van fer analisis, i proves i de tot, i em van dir que tenia un problema de tiroides, pero que com no era gaire elevat no em tractarien, amb la raó de que, si haguessin de tractar a totes les persones que tenen tiroides no acabarien mai.
Es normal que em passi això? I en cas de que ho sigui, perque pasa? Es que em desespera molt, menjar poc, fer exercici, i tot i aixi engraxar-me... no vull un cos 10 ni molt menys! pero si poder mirarme al mirall i no morirme de fastig.
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació! Pel que m'expliques menges bastant justet, i quan es menja tan poquet, el cos s'acaba acostumant i acaba engreixant encara més fàcilment. Seria convenient que mengessis més variat (fruita, verdura, llegums...) i que a part dels 3 àpats principals, en fessis un parell complementaris, un a mig matí (al pati) i un altre a mitja tarda (berenar). Pel que fa a l'esport, caminar ràpid està bé, però si poguessis a més a més poguessis fer un parell o tres cops a la setmana algun altre esport, encara estaria millor. De totes maneres, si et van detectar una alteració a les tiroides, seria convenient que tornessis al metge un altre cop, a veure si aquest cop et deriven a un endocrí que et pugui ajudar. Per una altra banda, no parlis de tu mateixa d'una manera tan dura, totes les persones, tinguem el físic que tinguem, ens mereixem un respecte, començant per nosaltres mateixos. Intenta estimar una mica més el teu cos, al cap i a la fi és teu i vius la vida a través d'ell. Molts petons!!