Soletat i desesperació
Bones, Som un grup de noies de 19 anys que no ha tingut MAI cap interacció ni romàntica ni sexual amb cap gènere (i no per falta de ganes). Observem les persones del nostre voltant i tothom ha tingut experiències d’algún tipus, ja siguin relacions/ligues, etc. La nostra aparença es normal i molt similar a la d’altres noies. Pel que fa a la nostra personalitat, som bones noies, aplicades i responsables. La nostra vida social és activa perquè anem a la universitat i alguns dies sortim de festa, però és veritat que som un grup una mica tancat i no interactuem massa. La cosa és que normalment surtim de festa als pobles del voltant però ja coneixem a la majoria i quan sortim a la ciutat som massa tímides per llençar-nos. El problema es que no sen’s apropen MAI. Del grup, que és d’un tamany considerable, tan sols una té parella, això és estadísticament possible? Tampoc som massa exigents, només volem que sigui bona persona i que ens tracti bé: el mínim. Siusplau no ens diguis que “som molt joves”, “que no tinguem pressa” o que “ja arribarà”. SI QUE TENIM PRESSA. L’any que ve cumplim 20 i no pot ser que arribem així. Tenim por de que amb 50 anys estiguem soles amb 3 gats. Tan sols volem trobar l’amor, saber com es sent… Siusplau, dona’ns algun consell per sortir d’aquest bucle. És un tema molt recurrent en el nostre grup i ens estem plantejant anar a teràpia grupal. Esperem la teva resposta i agraïm que ens dediquis aquest temps.
Laura Centellas

Hola consultores!
Gràcies per escriure’ns!
El que dieu no és estrany, ja que moltíssima gent amb 19 anys es verge o no ha tingut experiències amoroses ni sexuals.
Tot i això, si voleu tenir experiències d’aquest tipus, teniu vàries opcions, per exemple, sortir de festa i conèixer grups de nois per fer plans diferents, també podeu començar a parlar amb nois ràndom de la Uni, obrir Tinder o fer un treball personal i individual d’autoestima.
Pregunteu-vos perquè us fa tanta vergonya parlar amb nois que no coneixeu? Quina por teniu? Què pot passar?
Vosaltres mateixes heu confessat que el que us frena és la timidesa, per tant, serà això el que heu de treballar. Si voleu un consell divertit, per exemple, us podeu apuntar totes a teatre i fer exercicis de improvisació davant de gent que no coneixeu, això us ajudarà molt a vèncer la vergonya.
Ja que esteu passant aquest problema en grup, podeu convertir-ho en un joc i posar-hi humor. Per exemple, cada cop que sortiu de festa, li toca a una del grup parlar amb un noi ràndom. No és tot tant greu, i posant-hi humor sempre es rebaixa la intensitat de preocupació.
Espero haver-vos ajudat.
Una abraçada.
Estrella Doca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas