Abançada
Em sento molt malament, pq penso molt en sexe, tinc 12 anys i em sento avançada, em fa sentir malament no sentir que algú de la meva edat li pasi el mateix.
Laura Centellas

Hola! Gràcies per atrevir-te a explicar el que sents. El que t’està passant és molt més normal del que et penses. Als 12 anys el cos i el cervell estan canviant moltíssim: les hormones comencen a activar-se i això fa que apareguin pensaments, fantasies i curiositat sobre el sexe.
-Pensar molt en sexe no vol dir res dolent, ni que siguis “avançada”, ni que hi hagi res estrany en tu. Simplement és part del procés de créixer i descobrir qui ets.
-També és normal que no tothom ho expliqui. Potser altres nois i noies del teu voltant també hi pensen però no ho comparteixen, i això fa que et sembli que només et passa a tu.
El més important és que no et jutgis ni et comparis. Accepta que tenir curiositat i fantasies és sa i forma part de créixer.
Encara no cal “fer res” amb aquests pensaments; només entendre’ls i viure’ls amb calma.
Si algun dia aquests pensaments et fan sentir massa angoixada o t’impedeixen fer la teva vida normal, pots parlar amb una persona adulta de confiança (pares, mares, algun profe o professional de salut). Posar-hi paraules sempre ajuda.
La Laura Centellas