Superació (dubtes)
No se per ón començar, tinc 12 anys i em vaig enamorar d'una noia amb 17 anys (amiga lesbiana de la meva germana) fa anys i un dia li vaig enviar un missatge i vam coençar a parlar MOLT. Va arribar un punt en el que anavem a pasejar a el meu gos juntes i soles, la cosa anava super bè i li vaig dir q m'agradava, ella es va sentir halagada i em va dir que no pasaba rés. Uns dies després, no recordo com, les dos sabiem q li agradavem a l'altra. Jo sabia q era massa gran per a mi, ella es sentia molt malament, li va costar aceptar que li agradava una noia de 12 anys, i sempre era molt respectuosa i mai em va fer rés. Jo sabia q tenia una ex de 18 anys pero no es parlaven, i jo no pensava q fos un problema. Total que un dia pasejant em va dir q tenia problemes familiars i que no volia ningún lio amorós amb ningú, em va deixar molt trista pero ho vaig entendre a més, em va dir que seguiriem sent amigues i quedant. El seguent dia de paseig, em va dir que habia fet l'amor amb la seva ex, i que la estimava molt i no l'habia superat. Van començar a sortir i jo vaig estar molt trista durant uns dies, pero despés vaig fer tot el que podia per "superar-la" pq estava molt enfadada amb ella ja que em vatrencar el cor amb lo de que no volia rés amb ningú i després tornar amb la seva ex. Pero en veritat, no l'habia superat. Vaig tornar a parlar-li i s'habia discutit amb la seva ex i ella creia q trecarien, jo que soc tonta, m'ho vaig creure tot i vaig tornar a enamorar-me d'ella pq em deia coses boniques i em feia sentir estimada (tinc problemes amb sentir-me poc estimada i ho necesitava, i tb a ella, depenia molt d'ella) pero ho van sol-lucionar i jo em vaig posar molt trista, pero ja vaig parar de parlarli per mi, ella ho va entendre. Mesos després ja superada, la meva germana em va dir que ho sabia tot, em va sorprendre molt, pq aquesta noia em va fer jurar mil vegades no explicar rés a ningu, i menys a la meva germana. Pero li va explicar tot. Li vaig preguntar per xat que pq no m'ho habia dit, i em va respondre super borde dient que la deixes en pau i que estava jelosa de la seva relació (la veritat es que no pq tenen una relació super poc sana) despés d'alló, no vam parlar més pq jo li vaig respondre amablement que la deixaria en pau. Total, la setmana pasada em torna a escriure dient que tenia un "ligue" per a mi, una noia de la meva edat amb la que ara estic parlant, pero no m'agrada, nomes parlem per mobil. Pero el tema es que jo li vaig dir que no em tornes a escriure pq em va respondre borde, no es va disculpar i ara em va venir a parlar com si rés i a sobre, sobre aixó. Ja la tinc casi superada i he reflexionat molt, aniré a un psicoleg aquest any (els meus pares no saben rés, aixi que no els hi he dit que és per aixó) pero el meu dubte es que en penseu sobre tot aixó, osigui, que hauria de fer? Jo tic part de culpa, pero ella tb. no? MOLTES gracies, ajudeu molt :)
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Com ja hauràs vist en altres consultes, nosaltres des de aquí, mai donem suport a relacions amoroses amb molta diferència d’edat, ja que poden ser perilloses pels rols de superioritat que es formen.
De totes maneres, veient el que expliques, aquesta relació s’ha d’acabar, ja que només t’aporta malestar. Pot ser que al principi, quan anàveu a passejar el gos, us sentíssiu molt bé juntes, però la realitat és que ella té al cap la seva ex, i a més, hi ha una diferència d’edat entre vosaltres molt considerable.
El meu consell és que t’allunyis, i si cal, la bloquegis del WhatsApp i xxss. No perquè hagi fet les coses súper malament ni perquè tingui culpa de tot, això és igual. Lu important és prendre distància per recuperar-te pel teu compte.
Està molt bé que decideixis anar al psicòleg, et pot ajudar en aquest tema i en moltes més coses, enhorabona per prendre la decisió.
I recorda, no es tracta de buscar culpables, ja que la responsabilitat d’una relació és de les dues parts involucrades, però tu decideixes qui vols incloure a la teva vida i a qui no, i pel que expliques, sembla que aquesta noia no et convé gens.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.
Estrella Doca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicolog
La Laura Centellas