L
Bones! Fa un mes o dos vaig començar amb la mirtazapina (barreja d'ansiolitic i d'antidepressiu). Sempre he sigut molt actiu de cara a tenir ganes en l'àmbit sexual però amb la medicació no en tinc gens. Tinc una parella i dir-li que no vui tenir sexe després d'haver iniciat la nostra vida sexual conjuntament em fa por per si se sent rebutjada o si es cansa de mi i se'n va amb una altra persona. Què creieu que hauria de fer?
Laura Centellas

Hola,
Tot i que la medicació de mirtazapina pugui tenir alguns efectes sobre la libido sexual, no és molt comú. Si estàs notant canvis en la teva libido i funció sexual, l’ideal seria que ho comentessis el metge que te les ha receptat per tal que et doni la informació detallada sobre aquest tema i que hi hagi l’opció d'ajustar la dosi si ho veu adequat. Si fa poc que te les prens, a vegades pot ser un efecte que dura una època i quan el cos s'acostuma ja torna a la normalitat.
Pel que expliques de la teva parella, el més important és que li puguis comunicar sincerament per sentir-vos més tranquils, perquè si no el fet de no comunicar-li i que ella no sàpiga en quin punt estàs, d’alguna forma pot fer que encara te'n vagis distanciant més i això faci que tinguis menys ganes de compartir sexualment. Pot ser que no li agradi o que se senti rebutjada o poder no, no ho sabràs fins que no li diguis, però en tot cas comunicar-te i ser sincer és el que t’aproparà més a tu i a ella.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas