urgentíssim
holaaa! soc un noi de 18 anys i que, a part de dubtar de la meva sexualitat, ho comensat a experimentar per instagram i xarxes així... total, que m'ha obert un noi i m'ha dit de masturbar-nos per telegram i li he dit que sí. hem estat una bona estona parlant mentres ho féiem i al final, quan hem acabat m'ha demanat qje em poses davant del mirall (ell també ho ha fet) i que ens ho ensenyessim l'un a l'altre. tot anava bé. abans ja ens havíem ensenyat les cares (cosa que ja dubtava anteriorment) i m'ha demanat si podis enseyar tot el cos i la cara al mirall. després ell tambe ho havia de fer i m'ha pengat. ara tinc una cosa dins meu que diu que ha fet captura de pantalla i no vull que la meva cara acabi a saber on. sabeu si és possible grabar pantalla/capturar pantalla a les videotrucades de telegram? jo crec que sí. no sé què fer, necessito ajuda. ja sé que el món és molt gran però tot i així em fa molta por on pot acabar. necessito saber què en penseu (i admeto que pot ser ha estat error meu), i em dongueu alguna solució. ell tampoc em respon els missatges ni trucades. ajudaaa!!!
Laura Centellas

Hola! Primer de tot: no estàs sol i no ets culpable. Molts nois i noies passen per situacions semblants, sobretot quan comencen a explorar la seva sexualitat a les xarxes. El que t’ha passat té nom: es diu sextorsió quan algú et demana imatges íntimes i després desapareix o et fa por que les pugui fer servir en contra teva.
Responem els teus dubtes:
Sí, és possible fer captures de pantalla o gravar la videotrucada de Telegram. Per tant, entenem la teva preocupació.
Si aquesta persona realment volgués fer mal, normalment ho faria seguidament (amenaçant, demanant diners, etc.). El fet que no respongui també pot voler dir que simplement ha marxat i no farà res.
Què pots fer ara?
No li enviïs més res. No t’exposis més.
Guarda captures de la conversa, el seu usuari i tot el que tens. Poden servir de prova si fes falta.
No et culpis. Has confiat i això no et fa dolent ni ingenu, només humà.
Demana suport. Pots parlar amb un adult de confiança o, si tens por real que es difongui el material, anar als Mossos d’Esquadra i explicar-ho. Ells tenen unitats especialitzades en ciberdelinqüència i et poden ajudar.
També tens recursos gratuïts i confidencials:
Línia 017 (INCIBE), un telèfon gratuït i segur per consultes sobre ciberseguretat i sextorsió.
Associacions com Save the Children o Fundació Vicki Bernadet (en cas que et sentissis amenaçat o xantatjat).
I sobretot: no és un error teu. La responsabilitat sempre és de qui manipula, grava o difon sense consentiment.
Som aquí, si vols ens pots tornar a escriure! Una abraçada
La Laura Centellas