Informació orgasme
Hola! Tinc un dubte, he escoltat parlar en el vostre llibre (adolescents.cat el nou manual) sobre l'orgasme, però no sé que es. Em podrieu explicar que es i com es produix perfis? Vull dir, que em doneu informació per que em fa vergonya preguntar-ho als meus pares.
Laura Centellas

Hola! Gràcies per la confiança de preguntar-nos això. El orgasme és una resposta natural del cos quan estem excitades i rebem una estimulació sexual agradable (pot ser tocant-nos nosaltres mateixes o amb una altra persona).
Quan arriba, el cos experimenta una sensació molt intensa de plaer que pot durar uns segons. S'acompanya de canvis físics: el cor batega més ràpid, la respiració s’accelera i a la zona genital es produeixen petites contraccions involuntàries. Algunes persones també senten com una onada de calor, un calfred o una sensació d’alliberament molt agradable.
Tingues en compte que cada persona és diferent. No hi ha una única manera de viure l’orgasme. Algunes noies el tenen fàcilment i d’altres triguen més a descobrir-lo.
No és una meta obligatòria. El sexe i la masturbació no s’han de viure com una cursa cap a l’orgasme, sinó com un espai per gaudir i conèixer el propi cos.
La clau és conèixer-se. Moltes noies descobreixen què els agrada a través de la masturbació, explorant-se sense pressa i sense pressió.
En resum: l’orgasme és la culminació d’una excitació sexual, una resposta natural i sana del cos. Però si encara no l’has sentit, no passa res —arribarà amb el temps, i el més important és que t’hi acostis des de la curiositat i el respecte cap a tu mateixa.
La Laura Centellas