Em frustra...
Hola! Fa mesos que amb el meu nòvio tenim cert sexe, en plan masturbació i tal, tot i q tècnicament encara soc verge. El cas és que sempre va molt bé i ens entenem molt bé però últimament em passa que trigo molt a arribar a l'orgasme. D'arribar arribo, el que passa és que no sé perquè, trigo més que abans. Realment no sé pq em passa, potser és estrès no sé. Bé, això ho he parlat amb ell i diu que cap problema, que no passa res i respecta el meu ritme, el que passa és que poc a poc cada vegada em frustra més i més malament em sento per ell. A més, des que em passa això ja de per si tinc bastanta pressió per corre'm ràpid, i per això ho gaudeixo menys, i a sobre, la pressió fa que trigui encara més. Donada aquesta situació, perquè em passa? Què puc fer per aconseguir corre'm més ràpid? I com ho puc fer per no tenir tanta pressió? Gràcies :)
Laura Centellas

Hola,
Pot passar que hi hagi èpoques en què per diversos motius, tardem més a tenir un orgasme, però és important que no es converteixi en una obsessió. Alguns dels motius poden ser: factors físics (canvis hormonals a causa de les pastilles anticonceptives o altres medicacions, consum de drogues, canvis corporals...) factors psicològics i emocionals (estrès i ansietat, preocupacions per a la image corporal, problemes de parella, autopressió o expectatives) o altres factors com canvis en l'estimulació, manca de varietat o excitació...
Et pot servir el fet de ressignificar el sexe, és a dir, donar-li un altre significat i intentar que l'objectiu final no sigui l'orgasme, sinó un altre. Intenta explorar la teva sexualitat de manera tranquil·la i focalitzar-te en les sensacions corporals (posa l'atenció a la respiració, juga amb els diferents sentits, escolta el ritme del teu cos i respecta'l).
I continuar comunicant-vos amb la vostra parella és necessari per a no sentir-te sola, alliberar-te, per tal que l'altre sàpiga què et passa i què necessites.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas