Orientació sexual
Si t'enamores de les persones del sexe oposat però no et veus tenint res sexual amb aquestes (crec que es diu tenir una relació romàntica, però no ho sé del tot), series heterosexual perquè t'atrau el sexe contrari encara que no vulguis tenir res sexual, o series asexual perquè malgrat que t'enamores no et veus tenint res sexual? Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
L'asexualitat és una orientació sexual i una persona es considera asexual quan no sent atracció sexual per cap persona, independentment de la seva identitat de gènere. Això no significa que no tingui desig sexual o no senti atracció romàtica per altres persones. Tot i això, hi ha diferents posicions en vers el terme asexualitat.
L'heterosexualitat és l'orientació sexual de quan una persona sent atracció emocional, afectiva, sexual o física cap a persones del gènere oposat al seu.
A partir d'aquí, has de mirar quina definició t'encaixa més. Des d'aquí et diríem que si no sents atracció sexual per a cap persona, segurament et sentiràs més identificat amb el terme asexualitat, ja que l'heterosexualitat sí que engloba el fet de sentir atracció sexual cap a persones del gènere oposat.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas