Què faig?
Mai m’han interessat els temes sexuals. Recordo a Primària, que quan hi havia les típiques parelles de classe, els meus companys s’ interessaven molt pel tema i jo passava de tot, m’era igual. Han passat molts anys i el meu interès tampoc ha canviat gaire; la informació sobre sexualitat que sé és la que m’han ensenyat a classe, i per tant, és molt limitada. De fet, a vegades la gent fa comentaris o em pregunta coses sobre aquest tema, i quan veuen que hi ha coses “bàsiques” que no sé es pensen que em faig el ximplet, però realment no les sé. És un tema que mai he parlat ni amb la família ni amb els amics de sempre, però em moc per altres cercles de gent des de fa poc i de cop m’he trobat en què em pregunten sobre temes sexuals o de parella i quan surt el tema ho passo fatal perquè no sé mai que respondre ja que no ho he parlat mai amb ningú i tampoc tinc gaire a dir. No vull mentir, però tampoc vull semblar molt immadur. No vull deixar de relacionar-me amb ells només per aquest motiu perquè em cauen molt bé. També cal destacar, que arrel de que la gent em preguntés, m’he començat a qüestionar coses que si fos per mi, mai m’hauria qüestionat, i sento que ara, de mica en mica, m’interessa més aquest tema, però no sé com afrontar això, no tinc confiança per parlar-ho amb ningú i tot i que soc conscient que cadascú té el seu ritme, sento que vaig molt tard i em sento molt sol. Finalment, penso que si algú et vol fer saber alguna cosa sobre la seva vida privada, ja t'ho farà saber ja sigui directament o indirectament sense necessitat que li preguntis i quan es senti preparat. Si no t'ho comparteix, és per què no vol, no cal anar-ho preguntant. Moltes gràcies pel suport.
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns!
No saber sobre sexe o no haver tingut experiències no et fa ser més “ximplet”, seguir que hi ha d’altres temes dels quals en saps molt més que altre gent. Una bona manera de baixar la pressió i l’ansietat sobre aquest tema és fer-ne broma, riure’s d’un mateix sempre és una manera molt eficient de socialitzar i guanyar autoestima. El meu consell doncs, és que siguis sincer, no et faci vergonya ser tu mateix, i t’agafis aquest tema com un joc, del qual encara et queda molt per aprendre, però que no és obligat ser-ne cap expert!
Si mai et demanen pel tema, simplement sigues sincer, digues que fins fa poc era un tema que no t’interessava, i no passarà res!
Si algú et critica perquè no “saps” sobre sexe, és perquè és una persona molt inmadura. Tots tenim els nostres tempos i això està bé.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas