Tinc panxeta
Hola!!! A vegades no em sento be a mi mateixa, engolisc i aprete la panxa, m'apreten els panatalons als dies d'estrenar-los, damunt tinc una amiga que meu tira en cara indirectament
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure’ns i explicar-nos com et sents. El que expliques és molt més habitual del que penses, i no té res a veure amb que hi hagi “alguna cosa malament en tu” sinó amb com el nostre cervell pot interpretar tant les sensacions corporals com la pressió social estètica. Comentes que a vegades no et sents bé amb tu mateixa, que engoleixes i apretes la panxa, o que notes els pantalons més ajustats segons el dia, és important que entenguis que el cos naturalment canvia al llarg del dia, de la setmana, del mes i canvia tota la vida! Alguns motius que generen aquests canvis diaris són la digestió, la retenció de líquids, el tipus de roba que portes, o fins i tot la postura que adoptes poden fer que la panxa es vegi o se senti diferent. Això és totalment normal i és fisiològic i necessari. Sovint el problema ve quan aquestes sensacions físiques s’uneixen a pensaments crítics o a comentaris de l’entorn, com el que m’expliques de la teva “amiga”. Els comentaris poden fer molt mal, encara que no siguin dits amb mala intenció, perquè de vegades toquen punts sensibles que potser tu ja estàs qüestionant o et generen complexes. Aquí és molt important aprendre a posar límits, la teva amiga ha de saber que el que diu et fa patir. També dir-te que no sempre podem controlar tot el què diran els altres, però si podem treballar en com respondrem emocionalment i la credibilitat que els donem a aquests comentaris. Et proposo que, quan sentis aquest malestar sobre el teu cos, recordis que la tensió és una resposta del cos a un pensament o una emoció, no una realitat absoluta sobre el teu valor i que en CAP cas, el teu valor depèn de la teva aparença o del teu cos. Recorda que la teva relació amb el teu cos no es construeix en un dia ni depèn d’uns pantalons. Intenta treballar en acceptar la realitat del teu cos i sobretot, envoltar-te de persones que no alimentin aquests pensaments crítics i et valorin per qui ets. Una abraçada molt gran i estem aquí sempre que ho necessitis! Et convido a seguir-nos al nostre perfil d'Instagram:  @estimatbe
La Laura Centellas