Dubte important
Bones, jo em prenc les anticonceptives cada dia pero ultimament tinc molts canvis d’humor i ploro molt, tambe he tingut sexe sense preservatiu i ell ha acabat dins meu, hi hauria possiblitats de que jo estigues embarassada? Que haig o hauria de fer?
Laura Centellas

Hola,
Si utilitzes les pastilles correctament, és a dir, si te les prens cada dia a la mateixa hora, l’eficàcia és d’un 99,7%, o sigui que les possibilitats de quedar-te embarassada són quasi inexistents. Si les fas servir correctament, però algun dia te l’has descuidat, has tingut vòmits o diarrea o t’has pres algun altre medicament l’eficàcia és d’un 91%.
Per tant, si te les prens bé cada dia, el risc d’embaràs és molt baix, però no inexistent. Si voleu tenir més protecció, podeu utilitzar el preservatiu com a mètode complementari (i per protegir-vos també de les ITS), o identificar els dies més fèrtils del tu cicle, per tal de prendre les mesures que vulgueu per evitar el màxim les probabilitats d’embaràs, com per exemple no tenir relacions sexuals en aquests dies o si les teniu, utilitzar preservatiu, no ejacular a dins o no fer penetració.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas