2pa2
Bon dia, Enviava aquesta consulta perquè a la meva clase últimament s'està parlant de fer un 2 o 3pa. La meva pregunta és: ¿Es recomanable que tinguin sexe nens/es de 13 anys? Y també quin mètode hauríem d'utilitzar. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
A Catalunya l’edat mínima de consentiment sexual és de 16 anys. La raó d’aquesta edat és perquè els menors de 16 anys es considera que encara s’estan desenvolupant emocionalment i mentalment i, per tant, segurament no estan preparades per gestionar el que implica tenir relacions sexuals (consentiment real, pressió social, emocions, riscos…), poder tampoc tenen el coneixement suficient sobre anticoncepció, malalties de transmissió sexual, consentiment i respecte mutu.
Sense tot aquest coneixement, a vegades és complicat prendre decisions crítiques i amb total llibertat. Llavors, és molt important fer el que fas tu, que és informar-te abans de tot.
A partir d’aquesta informació cada persona acabarà fent el que voldrà amb el seu cos, però és interessant saber que abans de tenir relacions sexuals també és important aprendre sobre el cos, les emocions, el respecte i els límits i parlar-ho amb adults i persones de confiança que sàpiguen sobre el tema.
Les relacions sexuals també impliquen petons, carícies i formes afectives de mostrar que l’altre t’agrada. Si no heu tingut mai relacions sexuals, és considerable començar a poc a poc, amb respecte, tacte, amor i molta comunicació, perquè tothom se senti còmode.
El mètode més fàcil d’obtenir pel que fa a facilitat i economia i més eficaç és el preservatiu per penis, per tant, és el mètode que recomanaríem per tenir relacions sexuals amb penetració o sexe oral, com a mètode anticonceptiu i per protegir-se de les ITS.
Com a conclusió, tenir relacions sexuals amb menys de 16 anys no és recomanable ni en l'àmbit legal, emocional, físic ni ètic. Però, això no impedeix que pugueu tenir tota la informació necessària, per tal de decidir què fer.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas