el vull superar ja, pero encara m
Hola. Us escric perquè estic en un moment de molta confusió i necessito ajuda. Fa un temps el meu novio (ara ex) em va deixar i el meu cor es va trencar, però ara em trobo en una lluita interna i no sé si encara m'agrada. Hi ha una part de mi que sap que no hi puc seguir. Sé que em va fer mal amb les seves promeses trencades, les seves excuses, els seus sentiments que van canviar de la nit al dia, i em va fer molt de mal sentir que em va fer servir per superar una altra persona (això no ho se segur, son dubtes arrels del seu comportament) . La meva ment em diu que el millor és seguir endavant, però el meu cor, encara espera una segona part. lo meu amb ell va acabar de sobte, el dia abans de trencar estàvem genial Però hi ha una altra part de mi que encara s'aferra als bons records. Em sap greu no saber si el que ell sentir per mi era real, i em frustra veure que a ell li va costar tan poc superar-me mentre jo em sentia a punt d'una depressió. La psicologa de l'institut em va dir que el meu problema és que tinc un “amor avançat” i que estimo i m'enamoro amb una intensitat que no és acord a la meva edat. Per això em fa tant de mal el que em va passar amb ell. Entenc que el meu dolor ve que jo vaig estimar d'una manera madura i ell d'una manera més immadura, però així i tot em costa molt deixar de sentir. Ell jurava estimar-me de veritat, durant la relació ho semblava però despres de que em deixés, els seus actes deien el contrari. Abans de sortir teníem una amistat que jo valorava moltíssim, però al deixar-ho em va deixar de parlar, m'ignorava i feia com si jo fos un fantasma quan vam acordar de que tornaríem a ser amics com abans. Estic intentant superar-ho. Surto amb les meves amigues i faig coses que m'agraden, però em frustra molt de no saber si el que sento és amor o només un aferrament emocional. Sento que vull oblidar-ho ja, però no sé com fer-ho més ràpid. I no se si encara m'agrada. Hi ha moments on sento que "me la pela" ell, que em plantejo si m'agrada. Però en canvi, hi ha moments on encara hi veig un sentiment per ell. També aprofito per agrair-vos amb tot el cor el que feu, moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i per explicar-nos la teva història.
Sembla que encara estàs passant pel dol de la ruptura amorosa que vas tenir amb el teu ex, i deixa’m dir-te que no és res estrany, és totalment normal sentir que estàs trencada per dins quan del dia a la nit una relació desapareix i no tens gaires explicacions.
Pensar en si et va estimar o no potser encara et fa més mal, el millor és creure que sí, que t’estimava (ja que t’ho va verbalitzar), però potser no va saber deixar-ho d’una forma prou madura.
És normal que encara pensis amb ell a vegades, però com molt bé dius, pensar també que hi ha coses de la vostra relació que no t’agradaven, et pot ajudar a fer el cor fort per no voler tornar amb ell.
Costa acceptar que algú ens deixi d’estimar, i si, pot ser d’un dia per l’altre, cada persona és diferent i cadascú passa els processos d’una forma diferent.
Potser tu has estat tan malament perquè t’has permès estar trista, potser ell vol amagar aquesta tristesa d’altres formes o potser ell ja va passar el dol en silenci mentre estàveu junts.
Si necessites respostes fes-li preguntes, però no amb l’esperança de tornar, sinó amb l’esperança de poder apagar tots aquests dubtes que et passen pel cap.
El meu consell és que no vagis darrere seu, ja que quan un amor marxa és perquè necessita allunyar-se, i forçar-lo a tornar no serveix de res, perquè si tornéssiu seria perquè tu has insistit, no perquè ell ha volgut tornar pel seu propi peu.
Entenc que fa molt mal que ja no sigueu amics, potser necessiteu més temps.
Dona’t temps per estar malament i patir el dol, hi ha gent que el passa amb 3 mesos i altres amb 3 anys, recorda que tots som diferents i que està bé estar trist si has perdut una relació que era important per a tu.
Espero haver-te ajudat.
Molts ànims.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas