Testosterona en nois trans
Hola, jo soc un noi trans i estic pensant en començar smb la T. Crec que es pot a partir dels 16 anys, ho estic investigant tot encara. M’agradaria que em poguéssiu recomanar algun lloc web que expliqui bé els efectes i el funcionament de tot, la veritat tinc complicacions buscant per Internet. Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El procés d’hormonació es pot començar abans dels 16 anys, sempre que hi hagi el consentiment dels pares o tutors legals. A partir dels 16 anys el menor pot iniciar el tractament amb testosterona, sense necessitat del consentiment dels seus pares o tutors legals.
Per tenir tota la informació del procés de transició et recomanem:
- Consultar amb el teu metge de capçalera i sol·licitar la derivació a un servei específic per a persones trans, com per exemple “Trànsit” a Catalunya.
- Llegir informació fiable i guies mèdiques.
- Compara i coneix recursos de la teva zona per a persones trans o del col·lectiu LGTBI per facilitar la informació i buscar suport en el teu entorn.
T’adjuntem la pàgina web de l’Institut Català de la Salut on explica el model Trànsit d’atenció i promoció de la salut de les persones trans a Catalunya, que és el centre de referència a Catalunya, situat a Barcelona. Veuràs, que en aquesta pàgina web, a part de tota la informació, hi ha dos enllaços, un et porta a un PDF que explica detalladament tot el Model d’atenció a la salut de les persones trans* (incloent-hi tot el procés d’hormonació) i l’altra et porta a veure la cartera de serveis, l’explicació de com accedir-hi i anomena els centres que estan en funcionament actualment:
Ciutadania/ap/assir/serveis/unitat-de-transit/
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas