Por a no encaixar a la uni
Bones, sé què molta gent està igual però aquest any començo la uni, i segurament aniré a una on no és ben bé per mi ja que, la carrera que volia fer no hi he pogut entrar. Bàsicament em preocupa, que no sigui la carrera per mi aquesta (perquè tornaré a fer la sele i em canviaré, aquest any el faig per fer alguna cosa) i clar, em fa por que no encaixi amb la gent de la carrera, perquè com que no era la meva primera opcio i a la que he entrat és privada, pot ser que no vagi en aquesta privada i al setembre em matriculi en alguna de nota de tall de 5, on quedin places per fer un primer any. I doncs clar, la carrera què triï és molt probable que no sigui ben bé per mi i em fa cosa que no encaixi amb l’ambient o la gent de classe…
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
A totes les carreres hi ha gent de tot tipus, no és que si ets de lletres no encaixaràs amb els de números (per exemple). A més, és molt enriquidor conèixer a gent diferent a tu, amb diferents estils i maneres de pensar. Agafa’t-ho com una oportunitat de conèixer gent que potser en circumstàncies normals no coneixeries, aprofita per obrir la ment i descobrir nous mons. Pren-te això com un regal i sobre tot, no jutgis si tens por a ser jutjada. Què vol dir això? Si per exemple veus a una persona que només per la seva forma de vestir ja penses que no encaixarà amb tu, prova de parlar-hi, sense expectatives, només amb l’objectiu de conèixer gent diferent.
Confia en tu i en la teva capacitat per ser camaleònica en diferents espais i ambients. Segur que tens amics molt diferents, alguns que pensen igual que tu, altres que pensen molt diferent, etc. I això no us impedeix passar una bona estona junts.
Confia.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas