nose que fer ja...
Bon dia, se que soc una mica gran ja potser per escriure aqui pero crec que es un lloc on puc expresarme be Tinc 24 anys i em sento molt sol, no tinc amics amb qui fer coses, parlar, explicarli les coses... l'any que ve acabo la uni i amb les 4 persones que em parlo pel que veig son per mes interes que altres coses... He tingut una infància molt dura per culpa del meu pare i es veritat que aixo ha fet que em tanqui molt i potser em costi mes relacionarme amb la gent... nose soc una persona molt timida i tampoc se com poder coneixer gent nova tot i tenir moltes ganes... Tema esports es una idea, pero no em veig jugant a futbol, basquet, running... vaig al gym pero es lo tipic que saludes '' hola '' adeu i poc mes saps...? He provat amb apps com tinder i coses per l'estil o apps que diuen que son per fer amics pero alla tothom va per lligar ja sigui noi o noia i sembla imposible fer una amistat per allà... Se que molt probablement hauria d'anar a un psicoleg per parlar, perque mhan pasat moltes coses i he viscut moltes coses que sincerament un nen no ha de veure... bueno ni un nen que he viscut de petit ni un adult.. pero tampoc em veig anant al psicoleg, 1 pq no sabria ni com començar i 2 pq hi han coses que he viscut que ni vull explicar... es molt complicat i apart que tampoc podria pagarlo si tingues la idea de anar i cosa que tampoc crec que m'ajudes per coneixer gent nova sabeu... es una mica lios tot, pero de veritat que l'estiu em mata molt i no poder fer coses amb gent, no poder sortir de festa... es una me*** Nose si teniu algun consell per tot aixo i per poder coneixer gent nova... Moltes gracies de veritat
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure'ns!
Pel que dius, trobes que no tens amics i això et fa sentir malament, és normal, sóm éssers relacionals i necessitem tenir connexió amb les altres persones.
Per suposat que jo et recomanaria anar al psicòleg, ja que intueixo que hi ha uns traumes importants relacionats amb la teva infància i això és important que ho tractis.
Tot i això, sé que ara mateix no et sents preparat per fer el pas i tampoc tens els recursos per accedir a un psicòleg privat.
Dius que l'any que vé acabes la Uni, llavors, potser és un bon moment per buscar feina i començar relacions d'amistat a la feina.
D'altra banda, com sempre dic per aqui, intenta apuntar-te a alguna activitat extraescolar. Si els esports no et van, prova amb el teatre, t'ajudarà a superar la por a parlar amb la gent i a expressar-te, i a més, coneixeràs gent.
Si saps que els estius et quedes "penjat", prova de marxar a algun altre pais amb un programa de "work and holliday", vas a treballar i alhora aprèns anglès per exemple, és una bona manera de fer amistats noves.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas