Que em passa?
Primer gràcies per la vostra feina. Últimament tinc molt desig sexual, quan dic molt és massa. Se controlar-ho però no entenc el perquè. Al dia em necessito masturbar 1 cop almenys perquè m'escalfo perquè sí. No tinc oportunitat de tenir relacions sexuals, i no sé si és normal a la meva edat.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
A l’adolescència (pubertat) es produeixen molts canvis emocionals i psicològics, i un d’aquests és l’aparició del desig sexual entre els 11 i els 14 anys aproximadament. A mesura que avança la pubertat és possible que hi hagi un augment del desig sexual (libido), a causa dels canvis hormonals i és normal sentir més curiositat pel sexe i per l’autoexploració. En aquest procés, s’ha d’entendre que masturbar-se sovint  és normal i saludable! D’igual forma, que sentir més ganes i curiositat per tenir relacions romàntiques i sexuals.
Tot i això, cada persona viu aquest procés de forma única i al seu ritme. Tots aquests canvis, per molt que siguin intensos, són normals i naturals. Informar-te, escoltar el teu cos i parlar-ne sense vergonya et pot ajudar molt en aquest procés!
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas