Estic enamorada d’un amic
ens vam conèixer quan érem molt petits a l’esplai. en aquell moment no teníem cap relació especial, però compartíem activitats. després jo em vaig canviar de poble i vam perdre totalment el contacte. ens vam retrobar a l’institut. ens vam tornar a veure a primer i ens vam fer amics. a poc a poc vam començar a parlar més, a agafar confiança… i a mi ja em començava a agradar. però de cop, vam deixar de parlar durant molt de temps. no sé exactament per què, però tinc la sensació que potser ell pensava que a mi m’agradava, i per això es va distanciar. al cap d’un temps, de la nit al dia, vam tornar a parlar com si res hagués passat. i, de fet, des de llavors, som encara més amics que abans. ara tenim molt de contacte, parlem gairebé cada dia, compartim bromes, records i moments molt macos. de vegades diu coses que a mi em fan pensar que potser sent alguna cosa més. per exemple, un dia parlant i picant-nos, com sempre, em va dir: “taylor swift és la segona millor.” jo li vaig contestar: “no, la primera.” i ell em va dir: “després de tu.” i això em va deixar molt tocada, perquè no sé si ho va dir en plan broma o si li sortia del cor. en el fons, sé que ell només em veu com a una amiga, o això intento pensar per protegir-me. però aquestes frases i petits gestos em fan tenir esperances, i això em té totalment embolicada. em passo el dia donant-li voltes a tot, analitzant missatges, respostes… i em fa mal. perquè jo porto molt temps sentint coses per ell. a més, una amiga meva, que té una connexió molt forta amb el tema espiritual, ha fet rituals relacionats amb ell i amb mi. jo confio molt en ella, perquè tot el que ha fet fins ara ha acabat funcionant d’alguna manera, i això encara m’embolica més. tinc por que tot això em faci més mal del que ja em fa. em fa por perdre el vincle que tenim, però alhora no sé com gestionar tot això que sento.
Laura Centellas

Hola Consultora!
Gràcies per escriure'ns! quina història més bonica.
Entenc que tinguis por a que la vostra relació canvii si confesses que t'agrada, però no tens perquè confessar-ho si no ho tens del tot clar.
Podeu continuar sent bons amics i mica en mica anar introduint converses i frases com la que ell et va dir de la Taylor Swift. Intenta tu també anar deixant alguna broma d'aquestes aviam com reacciona ell.
Si la cosa surt bé i acaba passant algo, doncs perfecte, si veus que no respòn o s'allunya també sabràs que potser no li interesses, o que potser ell també sent algo però té por.
Com sempre dic, la millor opció és parlar les coses i dir la veritat, encara que això pugui portar efectes col·laterals. Si tu et declares i ell no sent el mateix, pot molt ben ser que la relació canvii, però almenys ja no viuràs amb la incertesa de no saber què passa entre vosaltres.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas