Obsessions
No entenc perquè em passa sempre que l’obsessiono molt amb una cançó, una lectura, una pel·lícula, una persona o un personatge, durant un període de temps molt breu, potser només dies, en els quals no paro d’escoltar/llegir/veure o dibuixar allò que em manté obsessionada i després em cansa i passo a un nou objecte d’obsessió. De vegades, hi ha un període de temps durant el qual, estic tranquil·la i no hi ha res que em causi aquest fervor. A què pot ser degut? Com podria concentrar els esforços en quelcom productiu/saludable? Ho puc evitar d’alguna manera? Durant els dies en que tinc aquesta dèria, no hi ha absolutament res més que em cridi l’atenció i descuido altres activitats importants per al meu dia a dia… Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És normal que estiguis preocupada per aquest fet, tot i això, que sàpigues que hi ha moltes persones que experimenten aquestes petites obsessions momentànies al llarg de la vida.
Pot ser que tinguis una alta capacitat creativa, una alta sensibilitat o una tendència a la hiperfocalització.
El primer que has de fer és deixar de jutjar el que et passa, et passa i ja està, anem a convertir-ho en una cosa agradable, estructurada i productiva.
Per exemple, sempre que t’obsessionis en alguna cosa fes-te una mena de calendari o horari per decidir quanta estona vols dedicar a allò que t’obsessiona, per exemple dues hores al dia, així podràs gaudir de l'obsessió d’aquell moment i alhora no sentir-te tant culpable.
També pots convertir aquesta obsessió en alguna cosa creativa, com per exemple els dibuixos que fas, això és molt potent i et pot ajudar a canalitzar la situació.
Si a més a més dius que aquestes obsessions et condicionen la vida, intenta implementar alguna eina de gestió emocional com ara el mindfulness, nedar, ballar, cantar, etc.
Si veus que acaba acaparant una part massa extensa de la teva vida pots demanar ajuda professional a un psicòleg.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas