Fa uns mesos va morir el meu pare
Hola :), sóc una nena de 13 anys, i fa 7 mesos el meu pare va morir per insuficiència cardíaca, va ser dormint d'un dia per l'altre, encara no m'ho acabo de creure perquè el meu pare estava bé, i ara tinc por, tinc por de que em pasi el mateix a mi, O alguna cosa semblant, també el trobo molt a faltar ja que era una de les úniques persones més importants de la meva vida, crec que tinc ansietat perquè dede que ell va morir a vegades he sentit que de cop em va em cor molt ràpid, això ho vaig parlar amb la meva psicologa però ja no vaig ja que això ho pagava l'empresa on treballava el meu pare, la meva mare em va dir que podria anar si volia però jo tampoc sóc una persona de mostrar les meves emocions, y també he sentit molts símptomes més , com sentir com alguna cosa a la gola, que en tremolin les mans O les cames, dolors musculars, dolor de pit O al respirar, i molts més , per sort ara ja estic una mica millor O això crec però encara em pasa que em va ràpid el cor a vegades, es com que sento una cosa vol al coll com si m'ofegués i després em comença a anar molt ràpid però després m'intento calmar i s'en va.
Moltisimes gràcies 🙂❤️
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Em sap moltíssim greu que t’hagi passat això, a tu i a la teva família.
El teu pare va morir fa molt poc i és molt normal que estiguis passant un dol molt dolorós. Els símptomes que em comentes són d’ansietat així que el millor que pots fer és anar al psicòleg.
Els pensaments de “em pot passar a mi” també són típiques d’aquesta fase del dol, sé que vols sortir-ne sola i ser forta, però un acompanyament psicològic ara serà un encert pel teu futur. És molt important tractar el dol mentre s’està donant, ja que sinó pot quedar enquistat durant molt de temps, aprofita i ves-hi ara, la situació que ens expliques és molt traumàtica i una ajuda professional sempre t’anirà bé.
Espero haver-te ajudat.
T’enviem una abraçada molt forta.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas