Incertesa
Holaa, Sóc una noia de 18 anys i em preocupa una mica el tema de la sexualitat amb mi mateixa. No he experimentat mai cap orgasme ni squirt, tot i haver tingut novio. Jo sola no aconsegueixo masturbar-me, abans pensava que era pq no ho sabia fer, però amb el temps he arribat a la conclusió que potser no és la tècnica sinó la falta d'excitació. No sé com fer-ho, m'agradaria poder-me masturbar de tant en tant però no sé com aconseguir gaudir del moment. Amb el meu ex m'ho passava bé i m'agradava les coses que em feia, però tampoc arribava mai a l'orgasme i moltes vegades m'acabava avorrint també... Ara ja no estic amb ell, però estic començant algo amb una noia. L'únic que em fa por que avanci la cosa i jo no saber com tocar-la a ella (pq tot i que jo tb sóc una noia no sé com fer-m'ho ni a mi). I també em fa por no saber comunicar el que m'agrada. I no sé si mai arribaré a tenir un orgasme, em fa por no aconseguir-ho mai. Algun consell? M'interessa el tema de poder-me conèixer més a mi mateixa... Però ja no sé què més provar. Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Els mètodes anticonceptius que pots aconseguir a la farmàcia, sense recepta o visita mèdica són els preservatius per penis i per vagina i les bandes de làtex. La resta és aconsellable fer una valoració mèdica abans de començar el tractament.
Hi ha alguns mètodes naturals com evitar tenir relacions sexuals els 5 dies abans i posteriors del període d’ovulació a partir d’un calendari/temperatura basal o moc cervical. No recomanem aquests mètodes, perquè són poc segurs i per fer-los bé es necessita un gran coneixement del propi cos i regularitat en el cicle menstrual. A part, que no protegeixen de les infeccions de transmissió sexual.
T’adjuntem un enllaç amb una pàgina web del Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats, que expliquen els diferents tipus d’anticonceptius i mètodes de protecció, com funcionen i on trobar-los:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo