Pregunta nenes
Holaa. Us tinc dues preguntes. La primera, les nenes de la meva edad es a dir 13 anys o d’ededats mes petites podem tenir vulvovaginitis? I la segona, quins concells ens doneu mes tenint l’adolescència o entrant en ella per fer un bon us de l’higiene en la vulva/vagina Gràcies guapes!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Pel que hem llegit, la vulvovaginitis és comú en les nenes sobretot abans de la pubertat, és a dir, fins als 12-16 anys. Tot i això, ho hauries de preguntar al pediatre o al metge de capçalera, per acabar-te d’informar bé i poder resoldre tots els dubtes que tinguis.
Per netejar-te bé la vulva, és important netejar bé totes les parts, és a dir, entre els llavis i a sota el caputxó del clítoris, solament amb aigua (dins de la vagina no fa falta, perquè es neteja sola). Pots mantenir una bona higiene corporal diària i si tens la regla, o has mantingut relacions sexuals, o has suat tornar-te a dutxar i/o netejar-te sobretot la vulva per fer net.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas