Dubte universitari TFG (confiança profes)
Bon dia,
Se que probablement açò no és una consulta com a tal, era més que res explicar que estic en estiu, el curs vinent és 4 de carrera i he de triar tema del TFG.
Jo estic fent filologia anglesa, sé que no és massa habitual precuparse per açò ara però per als que no ho sapiau, el TFG es com el treball final que has d'entregar per tal d'obtindre el titol universitari.
Obviament, es important el tema i el tutor/a adjunt a això ja que és el que et va a guiar i donar permís per a presentarlo. Tinc molts companys d'altres carreres que diuen que el profe es el mes rellevant ja que si el profe no diu x tu no pots fer res del treball sense la seua autorització.
Q pasa? Pos que a mi, en el TFG se que mes o menys m'aniria be però tinc dubtes ja que se que despres vull fer doctorat.
El que pasa es que en filologia hi han dues branques (per no confondre vaig a dirles branca x i branca y). Aquestes dues son de les mes populars, és a dir que si l'adjudicació del TFG va per nota, son les primeres a acabarse (en el sentit que la gent sol triarles més, però depen de curs).
Que pasa que jo vull investigar sobre el tema J, sé segur que puc optar a mes beques i més opcions en la branca x ja que és la més popular i per tant, la que rep mes finançament però alhora es la mes competitiva.
Per l'altra banda,la branca y és menys popular, amb menys beques però és cert que últimament m'esta agradant, ja que jo sé que en la meua uni hi han profes molt bons, però va haver un profe de la branca y en el qual em vaig dur superbe. Es que estic segura que si no anara a fer el doctorat, i sols fer la carrera i el master i prou aniria a fer el TFG amb eixe profesor.
Però clar, el meu tema d'investigació J mola molt mes, no esta tan desenvolupat a Espanya en la branca X però la branca Y seria tb pionera en eixe tema.
Aleshores, no se que fer, pq sempre m'imaginava donant clases de la branca x tot i no tindre tanta bona conexio en profes, tambe recalcar que en la branca y de tots els profes sols em duc superbe amb eixe.
No se, em tire a la piscina de la branca x i envie correu als profes més sugerents q podria tindre al master x per tal de fer el TFG? O m'ho pase be amb el profe branca y?
Cal destacar que obviament si trie en el TFG branca x o y ja esta marcant el doctorat, quedaria molt mal ferne el TFG amb el profe de la branca y i anar al master de la branca x sense coneixer a cap profe i sabent tots q he fet el TFG de la branca y.
No se....siusplau si teniu cap consell perfa ho agraïria.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
Pel que dius, el teu tema del TFG mola molt i podria ser de la branca Y (que no et desagrada), però la branca X tampoc està malament i sempre t’has vist fent de professora de la branca X.
El meu consell és senzill, envia un correu explicant la teva situació, per exemple:
Bona tarda, estic pensant en fer un TFG sobre el tema J i segurament el més adient és fer-ho amb professors de la branca Y. En concret hi ha un professor que es diu “”” i voldria saber si tindria la possibilitat de fer-ho amb ell. D’altra banda, no descarto fer un TFG de la branca X, ja que també m’agrada, i en un futur vull fer un doctorat i m’agradaria saber quina és la millor opció.
Ells són els professionals del sector i et poden ajudar molt més que jo. De totes maneres, encara que vagis a la branca Y, si després vols fer un màster de la branca X no crec que hi hagi problema.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas