Una petita ajuda
Hola bones,
Era per si em podríeu recomanar maneres per a poder millorar amb els meus problemes.
Em sap greu que la persona que surt més afectada és la meva parella aquestes vegades. Sóc una persona que sobrepensa molt i m'espanto cada vegada que la meva parella tarda en escriure O cambia una mica amb els missatges. Se que cada dia és diferent i el temps de cadascun no es siempre el mateix O no hi ha les mateixes ganes cada dia. Però tot i entendre això em costa reaccionar de manera normal. M'agradaria ser més normal amb aquestes coses. Únicament vull aprendre a deixar més espai i temps, gaudir de estar amb mi mateix i no haver de pensar en aquestes coses, crec que sento massa amb les coses i costa explicarme.
Espero que em pogueu entendre i que hi hagi alguna manera de poder millorar amb això.
Gràcies,
Iker
Laura Centellas

Hola consultor!
Gràcies per escriure’ns.
Pel que dius, et genera molta inseguretat el fet de que la teva parella tardi en contestar, per tant podríem dir que tens una mena d’aferrament ansiós amb la teva parella, necessites que estigui 24/7 per tu ja que sinó et sents insegur, i això no és sa, més que res perquè pateixes moltíssim de manera innecessària.
Lu bo és que te’n adones, i un cop te’n adones de que la teva manera d’actuar/pensar no t’està ajudant, és un bon moment per posar-hi remei.
Que sàpigues que aquest treball no és ràpid, és un treball constant que pot durar molt, però no passa res, moltes persones també ho viuen així.
La clau és començar a fer coses que t’agradin per tu sol, ser conscient de que si la teva parella algun dia et vol deixar ja t’ho dirà, estar tranquil pensant que si algun dia ho deixeu no passarà res, simplement ho passaràs malament però ja està.
Intenta relativitzar l’amor, baixar expectatives i pensar que tothom té maneres diferents de ser i d’estimar.
Parla molt amb la teva parella, sempre que tinguis aquests pensaments pots fer un text dient: t’escric perquè ja estic tornant a sobre pensar, tu no tens cap culpa, simplement necessito comunicar-ho, hi estic treballant, gràcies per ser-hi.
També, si no vols descarregar tota l’angoixa sobre la teva parella, escriu, escriu cada cop que tinguis aquests pensaments intrusius en una llibreta, l’endemà la pots llegir i contestar des de un punt més serè.
L’autoestima i l’auto observació seran claus per anar avançant i millorant aquests aspectes.
I per cert, si sents que necessites ajuda pots anar al psicòleg. Torno a repetir que el psicòleg no és només per persones que pateixen trastorns mentals, és també per poder guanyar intel·ligència emocional i deixar de patir tant.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas