Ex relació tòxica i descobrir nous sentiments.
Hola!! Estic molt agraïda per la vostra ajuda.
T'explico, jo anteriorment vaig estar sortint amb un noi, jo vaig mirar d'establir límits en la relació ja que no volia mantindre relacions sexuals, a mesura de que anava passant el temps, aquest noi em tocava quan li havia dit que no, a mesura de que passaven els mesos el vaig deixar tot i que ell m'ha anat insistint mes darrere mes, que parlés amb ell, i em feia comentaris desagradables x ig, whats, correu i cara cara.
Un temps després, al estiu vaig connectar emocionalment i amorosament amb una noia, (i la cosa sembla que ha tingut exit). Després d'aquella expèriencia em costa molt poder tindre contacte fisic amb ella tot i que em moro de ganes. Trobo injust sentir-me així quan ella es un amor de persona.
D'altra banda, no vull tindre un sentiment de culpa o rebuig al explicar a familiars o amics que m'ha agradat una noia i que vull estar amb ella. (Encara que estic descobrint mon).
Què em recomaneu fer?
Moltes gràcies per tot, us admiro <3
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Et recomanem que et donis tot el temps i espai que necessitis per sentir que estàs preparada per tenir més contacte físic amb aquesta noia. A més, no ha de ser tot o res. Si algun dia sents que en tens ganes podeu provar de tenir més contacte físic, a través de les carícies o el que tu sentis i si en qualsevol moment vols parar li pots comunicar.
A vegades, per sentir-nos més tranquil·les és important comunicar-li a l’altra persona en quin moment estem, com ens sentim i què necessitem. D’aquesta forma hi ha més comprensió, empatia i confiança en la relació, alhora que les dues persones podeu escollir lliurement, perquè ja sabeu el que hi ha d'entrada.
Fa ràbia que experiències que hem viscut en el passat ens deixin seqüeles, però és possible reparar-les, amb amor i cura. Respecta el que et demana el teu cos, que és molt savi i demana ajuda a les persones de confiança del teu voltant sempre que ho necessitis. Verbalitzar allò que ens fa mal ens ajuda a sanar-ho i ens fa sentir menys soles amb el dolor.
En últim lloc, no sabràs mai la reacció que tindrà el teu entorn fins que no els hi diguis i la reacció que tinguin no la podràs canviar. A partir d’aquí, escolta’t a tu, i si en algun moment sents que tens ganes de començar-ho a explicar fes-ho, però perquè tu ho necessites i de la forma que tu ho necessitis.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas