L’himen
Hola, tinc un dubte sobre el trencament de l’himen.
Tinc entès que l’himen es pot trencar per diferents motius, no?
Es pit trencar tenint relacions, masturbant-se, muntant a cavall, fent esport i soposo que d’alguna altra manera, és correcte?
Quan l’himen es trenca es produeix un sagnat.
Aquest sagnat, normalment es abundant o no? Quant dura aproximadament?
Quan l’himen es trenca fa mal?
Quan l’himen es trenca, poden quedar rastres de sang allà durant alguns dies si no es neteja bé? I si es neteja bé? Això se que no es com la menstruació, però en el tema de la neteja de la sang, es el mateix o semblant?
Si l’himen es trenca no cal acudir al metge, oi?
Es una cosa natural i normal
Si et masturbar i et surt sang encara que no tinguis la menstruació ni l’himen s’hagi trencat, vol dir que hi ha una ferida? I si no fa mal i sagna sense haver-se trencat l’himen?
Laura Centellas

Hola,
Correcte, l’himen es pot trencar de diferents maneres. En principi, el sagnat no és abundant i només se sagna una vegada, per tant, dura poca estona. El trencament de l’himen no fa mal. El que pot provocar dolor és la penetració penis-vulva, si la persona amb vulva no està prou excitada.
La sang que pot aparèixer amb el trencament de l’himen és igual que en la menstruació, en el sentit que la vagina expulsa tota la sang cap a fora i internament es neteja de forma natural, tu només t’has de preocupar de mantenir una bona higiene de la part externa.
No cal anar al metge en el moment del trencament de l’himen.
Si t’has trobat amb alguna situació en concret que et preocupa, perquè t’ha sortit sang mentre et masturbaves i no tenies la menstruació i creus que tampoc és degut el trencament de l’himen, t’aconsellem que vagis al teu metge de capçalera i llavadora i els hi expliquis perquè t’ho puguin mirar bé, ja que nosaltres des d’aquí no et podem assegurar a què és degut. També pots anar a una ginecòloga privada.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas