Pressió per les notes
Hola, estic a segon d'ESO i la veritat és que a 1r treia tot excelents menys 1 assignatura. Llavors la meva classe, que sols som una línia, ja m'ha posat el rol de la llesta o, en ocasions fins i tot m'anomenen superdotada.
A mi abans no m'immutava per aquest tipus de comentaris, però ara sí. El que passa és que tenen unes expectatives molt altes i a vegades no les compleixo. Quan passa, és a dir, quan trec menys d'un 9 o quan ells treuen més que jo, ho celebren com si no hi hagués demà i m'ho passen per la cara. Altres conductes són que comparen els seus exercicis amb els meus per veure si ho tenen bé i a vegades no i passa el d'abans.
Em sento molt pressionada.
He pensat de comentar-li al tutor o a la psicopedagoga del centre, què en penseu?
Gràcies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
A vegades, quan ens adjudiquen el rol de “la llesta de la classe” o “la que ho fa tot bé”, en comptes de motivar-nos a continuar traient bones notes, el que fa és pressionar-nos molt i posar-nos unes expectatives molt altes. Tenir les expectatives tant altes pot arribar a causar molt estrès i a augmentar l’obsessió cap a l’autoexigència.
Està molt bé que et plantegis parlar amb el tutor o la psicopedagoga, segur que ells et poden orientar.
Recorda, ningú és perfecte, tots som diferents i això és el que fa que el món sigui tant interessant.
Potser els teus companys es pensen que amb els seus comentaris et pugen l’autoestima, fes-los-hi saber que no és així, que aquests comentaris et generen molta pressió.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca - Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas