Problemes familiars
Hola, tinc 13 anys, i 3 germans. El meu pare i la meva mare son parella des de fa molt temps, desde fa com 30 anys, però no estan casats. Jo sé que tenen molts problemes de parella, però avui mon pare literalment li ha dit a ma mare que si no marxava era peruè no tenia prous quartos. No se que fer. Ja ser que això es una cosa que s'han de parlar ells, però es molt cansat, perquè sempre s'están discutin.
que faig?
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns.
El que estàs passant és una situació molt dura i és normal sentir-se malament al respecte.
Quan l’ambient a casa és tens i hi ha conflictes, gairebé sempre aquests conflictes ens acaben afectant a nivell personal, encara que nosaltres no hi estiguem involucrats en primera persona.
Estaria molt bé que poguessis parlar amb el teu pare o la teva mare, junts o per separat, i els expliquessis que ho estàs passant malament, d’aquesta manera potser ells vigilarien més a l’hora de discutir-se o et podrien donar suport d’alguna manera.
Intenta mantenir-te al marge de tot això, prendre distància emocional, ja que, encara que la seva relació ara mateix no vagi bé, no vol dir que no t’estimin.
Busca entorns segurs, com els amics o els germans, i si tens algun altre familiar de referència prova de parlar-hi i desfogar-te.
És una situació molt complicada, una abraçada molt forta.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas